Home Blog Pagina 411

Club van de Week – Peter Jansen wil niet opvallen als vertegenwoordiger van Blauw-Wit’81

Peter Jansen is 58 jaar oud en is voorzitter bij Blauw-Wit’81. Naast bestuurder is Jansen al jaren actief als speler bij Blauw-Wit. Hier speelde hij een aantal seizoenen in het eerste en is hij momenteel actief in het derde elftal.

Spelers carrière
Toen Jansen zes jaar oud was begon hij met voetballen bij Berkdijk. Hier speelde hij tot zijn twaalfde, waarna hij een tijdje stopte met spelen in club verband. Toen hij 23 jaar oud was begon hij weer met voetballen bij Blauw-Wit. “Bij Blauw-Wit speelde ik twee wedstrijden in het tweede elftal. Daarna heb ik een aantal seizoenen in het eerste gespeeld. Hier raakte ik op een bepaald moment geblesseerd, waarna ik lang moest revalideren. Ik ben na de revalidatie gaan voetballen in het derde, waar ik momenteel nog altijd actief ben. Al ben ik nu wel bezig aan mijn laatste seizoen, omdat mijn leeftijd me inmiddels ingehaald heeft. Wel wil ik graag betrokken blijven door af en toe een wedstrijd te fluiten.”

Vrijwilliger
Naast voetballer is Jansen al jaren vrijwilliger bij Blauw-Wit. Hij heeft meerdere functies bekleed. Zo is hij actief geweest als leider van het eerste elftal, jeugdtrainer, jeugdcommissie en MPW-commissie. Momenteel is hij actief als voorzitter.

Voorzitter Blauw-Wit
Als voorzitter is Jansen het aanspreekpunt voor iedereen binnen de vereniging. Hij probeert een verbindende factor te zijn door te luisteren naar iedereen binnen te club en door iedereen te helpen waar nodig. Daarnaast probeert hij de kantine met de betreffende commissieleden zo goed mogelijk te laten draaien. “Ik vind dat een bestuurder niet op moet vallen en dat mijn rol binnen de vereniging altijd ondergeschikt moet zijn aan die van de club.”

Ambities
Met Blauw-Wit wil Jansen ervoor zorgen dat de club blijft hoe die nu is. “Bij Blauw-Wit ben ik al heel lang betrokken en mijn hart ligt volledig bij de club. Het is een warme, gezellige club, waar iedereen welkom is. Ik vind het mooi om te zien dat iedereen hier gelijk is, van de pupillen tot aan het bestuur. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft. Verder hoop ik dat alle teams zo goed mogelijk blijven presteren.”

Klik op Blauw-Wit’81 voor de laatste artikelen over de club.
Klik op Blauw-Wit’81 voor meer informatie over de club.

 

Jairo Franklin Todd keert terug op het oude nest, DFC

Vandaag in Transfertalk spreken wij met Jairo Franklin Todd, de 21-jarige linksback/linksmidden die aan het einde van dit seizoen terugkeert naar zijn oude club DFC.

Carrière
Jairo Franklin Todd begon met voetballen op negen jarige leeftijd. Hij begon bij DFC, waar hij in totaal tien jaar heeft gezeten. Op 19-jarige leeftijd heeft Jairo zijn debuut gemaakt voor het eerste van DFC. Door omstandigheden moest hij helaas stoppen bij DFC. Om nog fit te blijven ging hij naar het o-23 team van Oranje wit.

Reden van de overstap
Op dit moment zit Jairo in een team zonder trainer en keeper. Daaraan stoorde hij zich, omdat hij merkte dat het geen positieve invloed had op het spel van het team. Jairo miste de structuur en de motivatie van zijn oude club DFC. Dat blijft toch de club waar hij begon met deze mooie sport en DFC zal altijd speciaal voor me zijn.

Oranje Wit
Jairo vindt Oranje Wit een gezellige en leuke club. Ook vindt hij dat hij met gezellige mensen in een team zat. Toch past DFC beter bij hem denkt Jairo. ‘’Ondanks een leuke ervaring bij Oranje Wit.’’

DFC
We vroegen Jairo wat hij zou willen bereiken bij DFC hij antwoorde als volgt: ‘’Natuurlijk net als elke voetballer van mijn leeftijd zoveel minuten maken als mogelijk is in het eerste elftal, makkelijk gaat het niet worden maar ik ben bereid om alles te geven wat nodig is.’’

Jairo kijkt uit naar volgend seizoen bij DFC. Hij denkt dat het een leerzaam seizoen wordt aangezien hij weer aansluit bij de senioren in plaats van de O23. Het wordt voor Jairo zaak dat hij zoveel mogelijk ervaring op kan doen komend seizoen om zich verder te ontwikkelen.

Klik op DFC voor de laatste artikelen over de club.
Klik op DFC voor meer informatie over de club.

Sierd de Vos mengt zich in verkiezingsstrijd met ‘Partij van het Jaar’

Hilversum, 14 maart 2023 – Terwijl de verkiezingsstrijd in Nederland in volle gang is, werkt de voetbalwereld toe naar de LaLiga-clash tussen FC Barcelona en Real Madrid op zondagavond. “El Clásico is de grootste partij van het jaar”, zegt Ziggo Sport-commentator Sierd de Vos. Om mensen af te laten stemmen op de wedstrijd richtte hij daarom met een knipoog de Partij van het Jaar op.

Wie goed oplette, zag deze morgen al de verkiezingsposters van de Partij van het Jaar hangen op verschillende plaatsen in Utrecht. Lijsttrekker Sierd de Vos past met zijn ‘Partij van het Jaar’ qua beeld naadloos tussen posters van de VVD, SP en CDA.

De Vos: “Deze campagne is een leuke inhaker op de verkiezingsstrijd voor de Provinciale Staten. Onze verkiezingscampagne heeft maar één doel, en dat is dat mensen afstemmen op de Partij van het Jaar: El Clásico. Zondagavond live op Ziggo Sport.”

Verkiezingscampagne
Vanochtend werd de Partij van het Jaar geïntroduceerd met een campagnevideo op de televisiekanalen van sportzender Ziggo Sport. Vanmiddag bezoeken de lijsttrekker en zijn campagneteam het centrum van Utrecht om de lokale inwoners in de juiste stemming te krijgen. Bovendien zullen de gevel van de Ziggo Dome en het grote led-scherm op het stationsplein bij Hoog Catharijne deze week in het teken van de Partij van Jaar staan.

Partij van het Jaar op tv
El Clásico is een belangrijke wedstrijd voor het Spaanse landskampioenschap in LaLiga. FC Barcelona verdedigt thuis in Camp Nou een voorsprong van [negen] punten op haar aartsrivaal uit Madrid. De wedstrijd begint zondagavond om 21:00 uur en is live en exclusief te zien bij Ziggo Sport. Om 20:45 uur begint de voorbeschouwing.

 

S.V. Capelle komt tekort tegen DESK: 0-3

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen het Kaatsheuvelse DESK. In de openingsfase een aardige mogelijkheid voor Capelle, maar helaas voor Capelle wist Geert van den Broek de vrije kopkans niet binnen te werken. Hierna nam DESK meer initiatief. In de 17e minuut profiteerde het van slordig verdedigen aan Capelle zijde: via Bart Huis in ’t Veld werd het 0-1. Kort hierna een aanval van DESK over rechts, waarbij de bal teruggelegd werd op Stijn Hamers en deze schoot de 0-2 binnen. S.V. Capelle kon hier zelf weinig tegenover zetten. Kort voor rust kwam DESK op 0-3 via Stijn Hamers, waarbij het leek op buitenspel, maar het vlagsignaal werd niet overgenomen.

Na de rust kreeg S.V. Capelle twee redelijke kansen via Onno Damen en Glenn Vos, maar deze wisten het net niet te vinden. Afgezien hiervan kon het de DESK defensie nauwelijks onder druk zetten. DESK drong niet echt meer aan en kon de wedstrijd eenvoudig uit voetballen: de 0-3 bleef staan als eindstand. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle op bezoek bij Haaften.

foto’s: Alwin Vos

Klik hier voor meer informatie over SV Capelle
Klik hier voor meer artikelen over SV Capelle

Selectienieuws seizoen ‘23-‘24 vv Rhoon

Rhoon verlengt samenwerking met vier spelers en versterkt zich met nieuwe speler.

De technische commissie is verheugd met het feit dat ook Bart Driesse, Floyd Mastenbroek, keeper Rick Bonninga en Vincent Veenhof hebben aangegeven ook volgend seizoen bij de vv Rhoon te blijven spelen.

Daarnaast heeft Stefan Schreuder aangegeven de overstap te gaan maken naar vv Rhoon. Stefan is een veelzijdige speler die in het verleden o.a. in de selecties van vv Poortugaal en Excelsior Maassluis speelde. En die er de laatste jaren bewust voor koos om met zijn vrienden lager te gaan spelen bij vv Poortugaal. Het begon dit seizoen toch weer te kriebelen bij hem om volgend seizoen op 1e elftal niveau te gaan acteren en toen hij hoorde van de plannen en ambities van v.v. Rhoon en de nieuwe hoofdtrainer Raymon Kuipers was zijn keuze voor onze vereniging snel gemaakt.

Het bestuur en de technische commissie zijn erg blij dat er weer vier spelers blijven en dat wij met Stefan Schreuder weer een veelzijdige speler welkom mogen heten op ons sportpark volgend seizoen.

Beeldmateriaal is van v.v. Rhoon

Klik op VV Rhoon voor de laatste artikelen over de club.
Klik op VV Rhoon voor meer informatie over de club.

Kristel Roovers, de ervaren kracht van SV Sprundel Dames 1

Vandaag spreken wij met Kristel Roovers, de 27-jarige middenvelder/verdediger van SV Sprundel Dames 1. Kristel hoopt dit seizoen in de top 3 te eindigen, of zelfs kampioen te worden. Op die manier hoopt ze voor het eerst sinds 2018/2019 weer een klasse hoger te gaan voetballen.

Carrière
Kristel Roovers is toen zij zes jaar oud was begonnen met voetballen bij SV Sprundel. Tot haar 15e heeft zij altijd tussen de jongens gevoetbald, aangezien er geen meiden teams waren. Vanaf haar 15e is zij bij de dames van SV Sprundel terechtgekomen. Dit was in het seizoen 2010/2011. In dat jaar werden de dames van SV Sprundel ook meteen kampioen in de vierde klasse.

In het seizoen 2012/2013 is zij bij RSV gaan voetballen, omdat het damesteam in Sprundel ophield met bestaan. Het seizoen erop heeft zij ook nog bij RSV gevoetbald (2013/2014). RSV kwam beide seizoenen uit in de vierde klasse. Dit was tevens het laatste jaar dat Kristel bij RSV heeft gevoetbald. Ook hier hield het team op met bestaan en gelukkig was SV Sprundel weer zover om een damesteam op te richten.

In seizoen 2014/2015 is Kristel weer bij Sprundel gaan voetballen. Dit seizoen werden zij meteen kampioen in de vierde klasse. Omdat zij echter als team net een seizoen bij elkaar voetbalden hebben zij er destijds voor gekozen om in de vierde klasse te blijven voetballen in het volgende seizoen.

In het seizoen 2015/2016 wilden zij dan ook gaan voor de dubbele prijs. Kampioenschap en winst in de bekercompetitie. Helaas is dit niet gelukt en zijn ze in beide competities op de 2e plaats geëindigd. ‘’Dit seizoen blijft mij altijd bij. Wij hebben als team hard gestreden en spannende wedstrijden gehad, waarvan sommige wedstrijden in de bekercompetitie beslist moesten worden met een penaltyreeks. Helaas hebben we dat seizoen ons harde werken niet kunnen belonen met een kampioenschap en winst in de bekercompetitie. Deze droom hopen we als team nog een keer te verwezenlijken!’’

De seizoenen 2016/2017 en 2017/2018 heeft het team in de derde klasse gespeeld. Het seizoen 2018/2019 zijn ze weer uitgekomen in de vierde klasse waar zij tot op heden nog steeds in voetballen.

Sinds het seizoen 2017/2018 heeft SV Sprundel een tweede dameselftal wat uitkomt in de vijfde klasse. In het seizoen 2019/2020 heeft SV Sprundel tevens een competitie in de 7-tal wat op vrijdagavond speelt.

Huidige seizoen
Het huidige seizoen is de ploeg gestart met twee nieuwe trainers, een voor Dames 1 en een voor Dames 2. ‘’In het begin is het dan natuurlijk aftasten hoe de trainer is, maar tevens ook voor de trainer hoe wij als team zijn. Ik moet zeggen dat het erg goed gaat en klikt en dat beide teams dit seizoen al mooie punten hebben weten te pakken.’’

Op dit moment staan de Dames 1 op de tweede plaats. Het doel met Dames 1 is om in de top drie te eindigen. ‘’Mocht er toch nog een kans in zitten om kampioen te worden dan zou dat natuurlijk super mooi zijn!’’

Hoogtepunten

Het hoogtepunt van Kristel haar voetbalcarrière vond plaats in 2011. Plotseling overleed de trainer van het team. Hij was tevens vader van een van haar teamgenoten bij Dames 1. ‘’Dit seizoen was voor ons als team erg moeilijk en emotioneel. Het kampioenschap in dat seizoen (2010/2011) betekende veel voor ons als team.’’

‘’Wat daarnaast nog een hoogtepunt is en eigenlijk nog steeds is, dat ik sinds het seizoen 2014/2015 samen met mijn zusje in hetzelfde team voetbal.’’

Andere prestaties die Kristel heeft bereikt zijn:

  • 2005 Kampioen SV Sprundel E3 (tegenwoordig is dat JO10 of JO11)
  • 2010 Kampioen SV Sprundel C1
  • 2010/2011 Kampioen SV Sprundel Dames 1
  • 2012 genomineerd voor Sportploeg van het jaar 2011 met Dames 1 SV Sprundel en ook gewonnen.
  • 2013/2014 Periodekampioen RSV
  • 2014/2015 Kampioen SV Sprundel Dames 1
  • 2015/2016 2e plaats competitie en bekercompetitie

Klik hier voor meer informatie over SV Sprundel
Lees hier meer artikelen over SV Sprundel

S.V. CAPELLE VRIJWILLIGERS- EN SPONSORAVOND 2023

Afgelopen vrijdag vond weer de traditionele vrijwilligers- en sponsoravond van S.V. Capelle plaats. Voor deze avond waren alle S.V. Capelle vrijwilligers en sponsors uitgenodigd. Voorzitter Coert van Caem bedankte de vrijwilligers en sponsors in zijn speech voor hun inzet / bijdrage.

Deze avond werden aanvullend vier S.V. Capelle leden gehuldigd i.v.m. het 25 jarig lidmaatschap. Dit betrof: Onno Damen, Ad de Jong, Jan de Peffer en John Rozenbrand. Deze jubilarissen kregen allemaal het S.V. Capelle speldje overhandigd. S.V. Capelle kijkt terug op een geslaagde avond.

foto’s: Marcel Wagemakers

Klik hier voor meer informatie over SV Capelle
Klik hier voor meer artikelen over SV Capelle

Club van de Week-Introductie V.V. Blauw-Wit ‘81

In onze rubriek “Club van de Week” bieden wij wekelijks een podium aan een club die dat verdiend. Deze week is Blauw -Wit ’81 verkozen. In de loop van de week zullen wij drie leden van de club interviewen. In deze interviews gaan we in gesprek met een bestuurder, belangrijke vrijwilliger en eerste elftalspeler. Deze interviews zullen wij plaatsen op onze website, Facebook en Instagram. Wil u niets missen over deze interviews? Houd dan onze website, Instagram en Facebook-pagina in de gaten!

Het ontstaan
De Moerse voetbalclub Blauw-Wit is rond 1925 opgericht. Hier begon de ploeg met voetballen op een veld achter de Wolfsheuvel. Naar alle waarschijnlijkheid is de club tijdens de oorlog tijdelijk gestopt met voetballen. Wat wel zeker is, is dat in 1953 opnieuw animo ontstond voor het voetballen in De Moer. Kees van Bruggen was degene die voor het eerst initiatief nam om wedstrijden te gaan spelen met Blauw-Wit. Aanvankelijk werden er af en toe wedstrijden gespeeld op een weiland, maar toen de club eenmaal gevormd was groeide dit uit naar bijna iedere zondag voetballen.

“Wilde competitie”
Van 1961 tot 1964 zocht de club aansluiting bij Berkdijk, omdat ze waren uitgekeken op het “wilde voetbal”. Ze speelden daar de eerste paar jaar nog als team bij elkaar in Berkdijk 3, maar dat veranderde toen de betere spelers in hogere teams gingen spelen. Wel was de wedstrijdmentaliteit bij Berkdijk nogal anders dan Blauw-Wit gewend was. Hierom besloten ze terug te keren naar De Moer.

Ontstaan tweede elftal
Rond 1970 kreeg De Moer er een tweede elftal bij en speelde het eerste team met diverse andere verenigingen in de “wilde competitie”. Dit vond toen al plaats op het huidige A-veld. Echter moest dit veld toen wel gehuurd worden van de kerk en moest gedeeld worden met de Moerse ponyclub, maar de ponyclub kreeg snel een andere accommodatie.

Aansluiting bij de bond
Nadat het eerste elftal vier jaar “wilde competitie” had gespeeld, werd besloten om bij de bond te gaan spelen. Na vele besprekingen met de spelers en met Uno Animo kon De Moer in september 1973 als Uno Animo 3 aan hun eerste bondsoptreden beginnen. Dit gebeurde onder de vlag van Uno Animo, al speelde ze wel in de Moer.

Een zelfstandige vereniging
In 1981 werd er in De Moer een zelfstandige voetbalvereniging opgericht onder de naam van Blauw-Wit ’81. Deze naam werd gekozen door leden, omdat de eerste club in de Moer zichzelf ook zo noemde. De club had toen vier seniorenteams, een damesteam en vier jeugdteams.

Klik op Blauw-Wit’81 voor de laatste artikelen over de club.
Klik op Blauw-Wit’81 voor meer informatie over de club.

Kind van de club Merijn van de Kamp wil het hoogst haalbare bij vv Capelle

Vandaag gaan we in gesprek met Merijn van de Kamp van vv Capelle. Sinds de winterstop speelt Merijn in het tweede en de ploeg doet het heel goed. Zelf is Merijn geblesseerd en hoopt snel weer fit te zijn.

Carrière
Merijn speelt al sinds die vier is bij vv Capelle en is er nooit meer weggegaan. Hij begon in de mini’s en heeft vervolgens alle jeugdteams van Capelle doorlopen. Sinds de E’tjes ging Merijn op niveau spelen en dat ging hem goed af. ‘Na een jaar in de D2 gespeeld te hebben, ging ik vervolgens naar de D1. Dit was wederom een geweldig jaar, waarin we bijna kampioen van de hoofdklasse werden en de finale van een toernooi met meerdere internationale profclubs haalden. De finale liep wat minder af, waarin we 7-0 van De Graafschap verloren. Als ik het mij goed herinner maakte ik nog twee eigen goals.’

Na een kampioenschap in de O17-1 kwam Merijn terecht in de O19-1. Alleen in zijn eerste jaar raakte Merijn zwaar geblesseerd aan zijn knie. Dit was een zware domper voor de 1,60 meter kleine middenvelder. Het seizoen daarna ging geweldig en er werd promotie afgedwongen naar de derde divisie.

Huidig seizoen
Aan het begin van dit seizoen begon Merijn in de O23, maar sinds de winterstop speelt hij in het tweede. Het team draait bovenin mee in de reserve hoofdklasse. ‘Ook zijn we nog actief in de KNVB beker met alleen maar eerste teams, waar we een paar weken geleden Alphense Boys 1 hebben uitgeschakeld. Het mindere is dat ik toen geblesseerd was en dat nog steeds ben. Hierdoor zal ik de achtste finale van de KNVB beker tegen Spartaan 20 ook missen.’

Hoogte- en dieptepunten
Merijn zijn hoogtepunt behaalde hij in de O19-1. De promotie naar de derde divisie zal hij niet snel meer vergeten. ‘We hadden een geweldige groep gasten met leuke trainers erbij, dat is ook wat het extra leuk maakte.’

‘Mijn dieptepunt in het voetbal is toch wel mijn blessure geweest. Dit gebeurde in een oefenpotje met een ander team van Capelle in de corona periode. Ik scheurde mijn meniscus voor een groot deel af. Dit zorgde ervoor dat ik geopereerd moest worden. Normaal is het niet een jaar lang revalideren, maar in mijn geval wel. Een jaar nadat het gebeurd was, kon ik zeggen dat ik volledige hersteld was. Iets waar ik hard voor gewerkt had.’

Persoonlijke doelen
Merijn zijn doel op korte termijn is fit worden. Ook wil hij zijn spel weer verbeteren, want dat is na zijn operatie nooit meer hetzelfde geweest. Op lange termijn heeft Merijn ook doelen. ‘Het doel is uiteraard om in een eerste team te voetballen. Het zou natuurlijk super mooi zijn als dat bij de club zou kunnen waar ik sinds mijn vierde speel, maar Capelle speelt op een best wel prima niveau. Dus eventueel bij een andere club op een iets lager niveau voetballen zou er in de toekomst nog wel eens in kunnen zitten. Eerst alles eruit halen bij Capelle en een keer fit blijven.’

Rituelen en een vooruitblik op het seizoen
Als Merijn een goede nachtrust heeft gehad en goed eet voor de wedstrijd kan hij makkelijker alles geven tijdens de wedstrijd. ‘Het is jammer dat ik vrienden heb die altijd in zijn voor een drankje op de vrijdagavond. Hierdoor ga ik toch weer vaak aan de Breezer op vrijdag.’ Zijn ritueel na de wedstrijd is meestal de zaterdagavond wedstrijd van zijn club Excelsior bijwonen. ‘Elke wedstrijd ben ik er bij en een leven zonder Excelsior zou ik mij niet kunnen voorstellen.’

‘Ik hoop uiteraard dit seizoen zo snel mogelijk te herstellen en weer bij de groep aan te sluiten. Het zou super mooi zijn als het team door weet te bekeren binnenkort tegen Spartaan 20, om te zien hoe ver we kunnen komen. Ook in de competitie willen we natuurlijk het hoogste haalbare halen, dat is kampioen worden. Als dat niet mogelijk is, zou het mooi zijn om de derde periode te pakken in de competitie.’

Klik op vv Capelle voor meer artikelen over de club.
Klik op vv Capelle voor meer informatie over de club.

Verdiend gelijkspel van De Zwerver tegen Titelkandidaat.

Het was even afwachten of de wedstrijd van De Zwerver tegen Xerxes door zou gaan  wegens winterse omstandigheden. Maar op een goed bespeelbaar veld onder een lekker zonnetje en met een behoorlijke belangstelling begon de wedstijd onder leiding van scheidsrechter Verduijn.

Dat De Zwerver tegen een titelkandidaat speelde was in het begin van de wedstrijd te zien. Via goed combinerend voetbal zette Xerxes De Zwerver onder druk. En het was de man van de wedstrijd keeper Siggy Schutte die De Zwerver op de been hield. In de vierde minuut stopte hij via een reflex Bruce van Genderen van een doelpunt af en een paar minuten later was het opnieuw Siggy die twee keer moest redden op schoten van Bruce van Genderen en Leonardo de Pina. De Zwerver probeerde er wel uit te komen. In de negende minuut was er een kopbal van Nathan Silië die net over het doel van Xerxes ging maar het wachten was toch op een doelpunt van de gasten uit Rotterdam.

Dat doelpunt kwam er ook. In de 17e minuut was er opnieuw een uitstekende redding van Siggy Schutte maar uit de rebound scoorde Bruce van Genderen. In de uitwedstrijd had De Zwerver met 5-1 verloren en velen vreesden voor een zelfde uitslag. Toch bleek De Zwerver mentaal sterker te zijn geworden. Ondanks de druk van Xerxes bleef De Zwerver verdediging met opnieuw Austen Zwaal en Nathan Silië in het centrum overeind. Geassisteerd door de jonge Jasper Struijs, Tom Ferier en Jorie Bieren kregen men meer grip op hun tegenstanders. Vooral Jorie Bieren had zijn handen vol aan de behendige  en gevaarlijke Wembley Paulino maar deed dat goed.

Na een gevaarlijke vrije trap van Redouan El Akchaoui in de 19e minuut was het in de 25e minuut dat De Zwerver onverwachts gelijk maakte. Een vloeiende aanval kwam terecht bij Rik Verloop. De passeerde 2 tegenstanders en vanaf de achterlijn zetten hij de goed doorgelopen Youssef Lamrid vrij voor het doel en deze maakte geen fout. De Stand 1-1 verscheen op het scorebord. Wel tegen de verhouding in maar ondanks het overwicht van Xerxes was het toch ook De Zwerver dat goed overeind bleef. Redouan El Akchaoui schoot vanaf de rand van het strafschopgebied net naast en in de laatste minuut van de eerste helft  was het de hard werkende en goed spelende Rik Verloop die op een pass van broer Stef in het zijnet schoot. Toen de uitstekend fluitende scheidsrechter Verduijn voor de rust blies was De Zwerver niet ontevreden met de gelijke stand.

In de tweede helft was er een ander beeld. De Zwerver bleef makkelijker overeind tegen Xerxes en er kwamen aan beide kanten kansen. Eerst was het Xerxes dat drie corners achter elkaar mocht  nemen in de 48e minuut maar keeper Siggy Schutten bleef soeverein overeind bij hoge ballen. Maar De Zwerver nam steeds meer het heft in handen. Trainer Joery van der Waal had de beschikking over een sterke bank die hij dan ook benutte. Glenn Weijts kwam in het veld voor Youssef Lamrid. In de 58e minuut was het Glenn die na voorbereidend werk van Rik Verloop hard over schoot. Het bleef voor de toeschouwers een aantrekkelijke wedstrijd met twee voetballende ploegen die beide voor de winst gingen.

In de 64e minuut was het opnieuw Bruce van Genderen van Xerxes die een goede kans niet kon benutten. Een paar minuten later kwamen Jesper Kusters (voor Redouan El Akchaoui) en Jermain Bebrout (voor Rik Verloop) in het veld om de aanval te versterken. De Zwerver ging vol voor de winst in deze wedstrijd. De op het middenveld zwoegende aanvoerder Lucas Adelino kreeg een kans na een overstapje van Glenn Weijts maar zag zijn schot door de uitstekende keeper van Xerxes Ferry Hagendijk gestopt worden.

Robin Lodder kwam nog in het veld voor de moegestreden Jorie Bieren in de 78e minuut. Nadat in de 81e minuut opnieuw keeper Siggy Schutte uitstekend had gered was het slot voor De Zwerver. Een schot van Glenn Weijts werd door keeper Hagendijk met een katachtige reactie nog net tot corner getikt. Uit die corner werd Stef Verloop onreglementair ten val gebracht maar scheidsrechter Verduijn zag er geen strafschop in. Vlak daarna blies hij voor het einde van de wedstrijd en waren veel Zwerver mensen toch opgelucht omdat het in de afgelopen wedstrijden vaak in de laatste minuten verkeerd afliep.

Opstelling : Siggy Schutte, Jasper Struijs, Tom Ferier, Nathan Silië, Austen Zwaal, Jorie Bieren (Robin Lodder), Lucas Adelino, Redouan El Akchaoui (Jesper Kusters), Stef Verloop, Youssef Lamrid (Glenn Weijts, Rik Verloop (Jermain Bebrout)

Klik op De Zwerver voor de laatste artikelen over de club.
Klik op De Zwerver voor meer informatie over de club.