Home Blog Pagina 409

Jelle de Wit is basisspeler én opleider bij VVAC

Jelle de Wit behoort tot die échte clubmensen die wat over hebben voor hun vereniging. Pas 24 jaar maar al zeven jaar eerste-elftalspeler bij VVAC en daarnaast als opleider nu al bezig met de toekomst van de vereniging.

OTTOLAND – Dat betekent lange avonden voor de in Molenaarsgraaf opgegroeide De Wit. Op dinsdag- en donderdagavond is het snel een hapje eten en dan direct naar De Put voor de jeugdtraining om half zeven. Aansluitend kan hijzelf tot tien uur aan de bak. Op zaterdag kan De Wit het jeugdteam, dat vaak al om tien uur speelt, begeleiden. Daarna meteen door naar het eerste elftal. ,,Het trainen en begeleiden van die jeugdspelers van 13 tot 15 jaar is gaaf. Die gasten zijn lekker aan het puberen en gaan richting het grote mannen voetbal. Bijzonder is dat er nu spelers aan het eerste elftal zijn toegevoegd die ik bij JO15-1 heb opgeleid.” Jelle de Wit is al in het bezit van het trainersdiploma UEFA-C. Het vervolgdiploma wil hij gaan halen nadat hij is gestopt als voetballer. De Wit is dus een kind van De Put, de recreatievijver waaraan het sportpark is gelegen. Hij refereert graag aan het clublied van VVAC: ‘Langs de camping en de boerensloot werd ons cluppie groot’.

 

Rivaliteit
Jelle de Wit was 17 jaar toen hij bij VVAC bij het eerste elftal werd gehaald. ,,Het was het seizoen dat wij degradeerden. Omdat wij vierdeklasser werden ben ik teruggekeerd naar JO19. Het vierde-klasseniveau is immers ook niet alles. Een jaar later promoveerden wij naar de derde klasse. Dat was een heerlijk seizoen en daarna werd het alleen maar leuker, want deze derde klasse is echt fantastisch. Ik voetbal voor mijn hobby en niets is leuker dan wekelijks een derby spelen.” De Wit, bij VVAC de vaste linker centrale verdediger, noemt wedstrijden tegen De Alblas en Groot-Ammers als voorbeelden van superderby’s. Er is veel rivaliteit en het gaat soms wel eens over het randje. ,,Maar het blijven gave wedstrijden. Nu treffen wij ‘Ammers’ even niet. Gelukkig zijn zij gedegradeerd en niet wij. Maar dit seizoen wordt het lastig, hoor, om in deze derde klasse te blijven. Wij moeten op plek acht eindigen om veilig te zijn. Na vijftien wedstrijden staan wij zelfs onder de fatale streep. Dat moet beter maar het wordt wel een uitdaging om naar dat linkerrijtje te komen.” Het is voor veel clubs nu zaak te overleven met twee versterkte degradatierondes achtereen, tot en met het seizoen 2023-2024.

Bij VVAC in Ottoland heeft Sleeuwijker Maarten de Bruijne zijn overeenkomst alweer verlengd. Hij is nu bezig aan zijn tweede seizoen. Jelle de Wit: ,,Voor ons is Maarten de perfecte trainer. Jong en zelf nog niet zo lang geleden gestopt met voetballen. Dat past wel bij ons team. Een oudere trainer zou bij ons ook wel kunnen, hoor. Het hangt veel af hoe die trainer zich aanpast aan de groep.” De Wit zit zeven jaar bij de selectie van het eerste elftal en voor hem is De Bruijne al zijn vijfde trainer. ,,Mijn eerste trainer was Ton Heijstek. Bij hem ben ik destijds in het eerste elftal gedebuteerd. Ik ben er inmiddels wel achter dat elke trainer zijn eigen stijl heeft en dus zo zijn voor- en nadelen heeft.”

Klik op VVAC voor de laatste artikelen over de club.
Klik op VVAC voor meer informatie over de club.

‘Periode’ slechts tussenstation voor Groot-Ammers?

De kans dat Groot-Ammers de degradatie van afgelopen seizoen in kort tijdsbestek repareert, is groter geworden. De formatie van de langer aanblijvende trainer Bertus van Schaik stak door de 5-2 zege op ASH de  periodetitel in de vierde klasse E op zak en duwde de neus in de spannende titelrace weer voor de concurrentie.

GROOT-AMMERS – Groot was de mentale tik die Groot-Ammers het afgelopen seizoen moest slikken tijdens de allerlaatste momenten van de jaargang: op het terrein van Cluzona draaide een verloren strafschoppenserie in het finaleduel met Nieuwdorp uit op degradatie naar de onderste trede van de voetballadder.

Weer afscheid van de derde klasse, het niveau waar Groot-Ammers zich zo graag weer had willen manifesteren onder de nieuwe trainer Bertus van Schaik, de opvolger van Ferry van Dijk die na vier seizoenen afscheid nam van sportpark Gelkenes. Met Van Schaik haalde ‘Ammers’ voor dit seizoen een ervaren keuzeheer, die acht jaar werkzaam was geweest in zijn woonplaats bij SV Lopik en afkomstig was van OSV Nita van Nieuwer ter Aar. Met Van Schaik aan het roer hoopte Groot-Ammers het verloren gegane terrein snel te herwinnen.

Voorbeeld
De eerste stap naar de verwezenlijking van dat doel is gezet: met enige vertraging stak Groot-Ammers de eerste periodetitel op zak. De 5-2 overwinning op ASH, met doelpunten van Ricky Eijkelenboom (2x), Stan Folst, Sam Beekman en een treffers van de opponent uit Hellouw zorgde voor een bezegeling van de eerste prijs van het seizoen. Via de daaropvolgende 3-1 overwinning op en bij SVS’65 hees ‘Ammers’ zich weer op kop van de ranglijst in de vierde klasse E en nam zo een neuslengte voorsprong op de oppositie die in de nek hijgt.

Terwijl het eerste team een prima periode kende, beleefde de vereniging twee emotionele momenten. Het overlijden van de 54-jarige vrijwilliger Eric Jerphanion had flink wat impact binnen de club. ,,Eric kende iedereen en iedereen kende Eric. Hij was geliefd. Het verenigingsleven in Nieuwpoort, Langerak en Groot-Ammers verliest een voorbeeld-vrijwilliger, want naast Groot-Ammers waren er nog talloze verenigingen waar hij in meer of mindere mate actief was. Eric was positief, kritisch waar nodig en deed alles in het belang van de vereniging en haar gasten want die waren het belangrijkste’’, liet voorzitter Rolf Kamsteeg van Groot-Ammers optekenen. Bovendien werd de vereniging geraakt door het overlijden van Kees Mourik op 85-jarige leeftijd. Mourik was de grondlegger van het gelijknamige bedrijf, dat al 33 jaar de trouwe hoofdsponsor van de voetbalclub is. Bij het 90-jarig jubileum afgelopen zomer hield Mourik, die oud-speler en voormalig scheidsrechter was, nog een gloedvolle speech.

Het verdriet vanwege het wegvallen van twee belangrijke schakels werd derhalve vermengd met sportieve vreugde. Onder leiding van Bertus van Schaik, die inmiddels zijn contract verlengd heeft bij Groot-Ammers maakt het vlaggenschip jacht op promotie en dus een terugkeer binnen een jaar naar de derde klasse.

klik hier voor meer artikelen over Groot-Ammers
klik hier voor meer informatie over Groot-Ammers

VV Papendrecht onder 23 vormt een mooie mix

Papendrecht heeft sinds afgelopen zomer ook een Onder 23-elftal. Waar sommige clubs in de regio dit team gebruiken als verlenging van het opleidingstraject richting het eerste elftal, staat bij Papendrecht de lol voorop bij dit team. ,,Er zitten jongens bij die al jaren niet hadden gevoetbald, maar het gaat steeds beter.”

PAPENDRECHT – Tot een paar jaar terug ging je vanuit de A’tjes, tegenwoordig de JO19, door naar de senioren. Tegenwoordig is er bij veel clubs de optie om nog een tijdje tussen leeftijdsgenoten te blijven spelen in de Onder 23-competities die overal in Nederland uit de grond zijn gestampt. Een grote amateurclub als ASWH heeft zelfs geen tweede elftal meer en verzamelt talenten in de Onder 23, maar bij Papendrecht kunnen spelers kiezen nadat ze klaar zijn in de junioren. ,,Ons team is eigenlijk een mix van spelers die zijn overgekomen uit de Onder 19 en zo’n zeven of acht jongens die zin hadden om (weer) te gaan voetballen en zich bij die groep heeft aangesloten. Onze oudste speler is 20 jaar en de rest is 18 of 19 jaar. We hadden dus geen zin om in de senioren tegen teams te spelen met dertigers of veertigers, maar wilden vooral lol maken met en tegen gasten van onze leeftijd”, vertelt Jaisa van Eck, die naar voren is geschoven om het woord te doen namens zijn team. 

Sfeer
Na negen jaar als keeper in de jeugd van Excelsior Rotterdam keerde hij terug naar Drechtstreek, nam daarna een jaar afstand van voetbal en probeert het nu eens als veldspeler. ,,De sfeer in dit team is super en we hebben ook buiten het veld veel lol met elkaar, maar de eerste weken van het seizoen waren wel pittig. We werden soms echt overlopen en dat is natuurlijk nooit leuk. Als je met 10-1 en 8-1 verliest vraag je na afloop in de kleedkamer natuurlijk wel hoe lang dit leuk blijft, maar we werden gelukkig steeds iets beter en werden uiteindelijk zesde van de acht teams in onze najaarscompetitie. Veel teams hebben spelers die best nog wel ambities hebben, terwijl bij ons vooral plezier de grootste drijfveer was om deze groep bij elkaar te krijgen. Bovendien speelden we vaak tegen teams die gemiddeld toch twee of drie jaar ouder waren en dat merk je dan toch. In de voorjaarscompetitie waar we nu in zitten zijn de krachtsverschillen tussen teams iets kleiner, dus hopelijk kunnen we nu wat meer bovenin meedoen”, vertelt Van Eck, die met zijn teamgenoten carnaval vierde. ,,Op zaterdagavond gaan we wel vaker met z’n allen op pad. Eerst voetballen, daarna de kantine in en dan nog op stap, dat zijn de mooiste zaterdagen. Op trainingen zijn we vaak met acht jongens. Niet ideaal natuurlijk, maar door studie en werk lukt het niet om iedereen twee keer per week op het trainingsveld te krijgen. Op zaterdag maken we er altijd iets moois van en dat is voor ons het belangrijkste.”

Klik op VV Papendrecht voor de laatste artikelen over de club.
Klik op VV Papendrecht voor meer informatie over de club.

Voor het G-team van De Jonge Spartaan voelt een uitwedstrijd als een dagje weg

Verre uitwedstrijden en lang in de auto zitten, het zijn dingen waar menig voetballer een hekel aan heeft. Maar niet bij het G-team van De Jonge Spartaan. Want daar is, zo vertelt begeleider René van der Groef, iedere zaterdag een feestje. “Lekker lang op pad samen, het voelt voor mij als een dagje weg!”

En aan dat laatste is geen woord gelogen, zo blijkt als de 58-jarige Van der Groef begint met vertellen. “Het is geweldig wat een plezier de spelers hebben. Net als vroeger, toen je met de jongste jeugd op stap ging.” Maar wel op tijd, te laat komen schept verwarring, lacht hij. “Het omkleden duurt bij sommigen iets langer en we willen ons wel goed voorbereiden op de wedstrijd. Dus zorgen we dat alles altijd goed geregeld is!” Getuige ook het samengestelde team van stafleden. “Chris (van der Weele) is de hoofdcoach, ik ben de assistent en daarnaast hebben we nog acht man begeleiding. Tijdens een training zijn er altijd drie of vier mensen aanwezig.” 

Zelfbeeld
Toch, hoe hard ze ook allemaal hun best doen, er blijft maar één echte trainer. “Als ik wat zeg, kijken ze allemaal naar Chris: ‘Klopt dat wel?’ Zoiets blijft mooi.” Donderdagavond trainen, zaterdag spelen. Ook dat is bij De Jonge Spartaan allemaal netjes geregeld. “Het vervoer wordt ‘gesponsord’, dus daar maken we ons nooit zorgen om. Verzamelen bij de Zuidwester, daar wonen veel spelers. Komen ze lopend of op het fietsje naartoe en dan gaan we op pad.” Van der Groef, die zelf heeft gevoetbald bij DES’67 en inmiddels al ruim 30 jaar in Middelharnis woont, zet zich ook als bestuurslid in voor het G-voetbal bij zijn club. “Mijn twee jongens gingen voetballen bij Spartaan, zo ben ik eigenlijk betrokken geraakt. Dan word je trainer en een paar jaar later zit je in het bestuur. Eerst voor de sponsoring, nu voor ‘voetbalzaken breedte’, daar vallen wij met het G-team ook onder.” En dat is te merken. “Het wordt altijd meegenomen in de bestuursvergadering en alle bestuursleden zijn ontzettend betrokken. Er zijn er zelfs een paar die ons in de beginjaren training hebben gegeven.” De begeleider weet als geen ander, hoe belangrijk dat is. “Voor hun zelfbeeld en het vertrouwen. Iedereen moet van voetbal kunnen genieten, dus het hoort gewoon thuis bij onze vereniging.” Al had het niet veel gescheeld, of dat was een aantal seizoenen geleden niet meer zo geweest. “Toen ging het team bijna ter ziele, omdat kaderleden stopten. We zijn toen de ledenlijst afgegaan, om samen met Chris het G-voetbal te kunnen blijven aanbieden.”

Te fanatiek
Die aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen, want aan spelers geen gebrek. “We hebben er nu achttien, waarvan twee alleen doen trainen. Op zaterdag nemen we er elf mee.” Voor een wedstrijdje negen tegen negen. Plezier, gezelligheid en een dagje weg. Al is dat niet altijd. “Er is een gevaarlijke trend in het G-voetbal gaande, dat het te fanatiek gaat worden. Het gaat steeds minder om het spel(plezier) en dat is zorgelijk.” Dus benaderde De Jonge Spartaan de KNVB. “Die zijn daar nu druk mee bezig. Er zijn ook richtlijnen, zoals: beide teams scoren altijd, iedereen in hun waarde laten en niet met meer dan vier of vijf doelpunten verschil winnen. Laatst verloren we met 18-1, daar is toch geen lol aan?” Aan de trainingen zal het in ieder geval niet liggen. “Veelal in speelvorm. Pionnen omschieten, dribbelen, voet op de bal en een afsluitend partijtje. Dat soort dingen.” Het enthousiasme spat ervan af. “Zolang als ik dit kan blijven doen, doe ik dit. Ik vind het zó geweldig.” En dat geldt niet alleen voor Van der Groef. “Spelers van de selectie komen ons soms ook training geven, dat vinden ze natuurlijk fantastisch. Andersom, gaan wij dan weer bij het eerste kijken. Dat is toch mooi?” Kortom. “Het kan eigenlijk niet beter!”

Klik op De Jonge Spartaan voor de laatste artikelen over de club.
Klik op De Jonge Spartaan voor meer informatie over de club.

SJC toneel voor eliteronde Oranje onder 17

Inmiddels zijn er al veel aanmeldingen binnen bij de KNVB, en is de definitieve selectie ook bekend. Blikvangers daarin zijn: Jorrel Hato (Ajax) Shaqueel van Persie (Feyenoord) en Kees Smit (AZ).

Na de succesvolle organisatie van de oefeninterland van de SO17 afgelopen
november is SJC nu gastheer voor een EK kwalificatietoernooi. Het Nederlands
elftal voor spelers onder 17 jaar speelt tussen 22 en 28 maart in eigen land in
de Eliteronde voor het EK 2023. Nederland komt uit in Groep 3 en speelt
tegen Denemarken, Noord-Ierland en Engeland. De wedstrijden worden
gespeeld bij SJC en Quick Boys. In totaal komen in Europa acht groepen in
actie in de Eliteronde. De winnaars van elke groep en de zeven beste runner-
ups plaatsen zich voor het EK in Hongarije dat wordt gespeeld van 17 mei tot
en met 2 juni 2023.

Wedstrijdprogramma:
Woensdag 22 maart 19.00 uur Nederland – Noord-Ierland
Zaterdag 25 maart 13.00 uur Engeland – Noord–Ierland
Dinsdag 28 maart 19.00 uur Noord-Ierland – Denemarken

Alles op een rijtje
 EK kwalificatie toernooi nederland onder 17
 Tegenstanders: Engeland, Noord-Ierland en Denemarken
 Speeldata: 22,25 en 28 maart 2023
 Kantine en Sportpark open om 17.00 uur
 Persruimte aanwezig
 Bij KNVB-evenementen is het niet toegestaan te roken

Klik op SJC voor de laatste artikelen over de club.
Klik op SJC voor meer informatie over de club.

Justin Poulisse van IJ.V.V. De Zwervers zet zijn zinnen op promotie naar de derde klasse

Vandaag gaan we in gesprek met Justin Poulisse van IJ.V.V. De Zwervers. De keeper is bezig aan zijn tweede seizoen en wil graag promoveren naar de derde klasse.

Carrière
Justin begon zijn voetbalcarrière bij Feyenoord als ‘0-jarige’. Hier heeft hij gespeeld tot zijn twaalfde voor zowel de BVO Feyenoord als voor de amateurs van Feyenoord. Hier was hij overigens al keeper. Dit kwam omdat in zijn team bij Feyenoord eigenlijk geen keeper was en alle spelers moesten om de beurt keepen. Toen het Justin zijn beurt was beviel het hem enorm en sindsdien is die blijven keepen.

Verder heeft Justin in de jeugd bij Slikkerveer en RVVH gespeeld. ‘Mijn opa wilde graag dat ik bij sv DRL ging voetballen. Dat heb ik van mijn 16e leeftijd ook gedaan. Daar zou ik in de B1 spelen. Dit gebeurde uiteindelijk niet, want ik moest gelijk doorschuiven naar de A1. Dat jaar ging het heel snel. In dat jaar moest ik door keepersproblemen ook aansluiten bij de selectie. Dat jaar heb ik ook mijn debuut mogen maken.’

Doordat het bestaan op zondag ophield is Justin naar sv Charlois vertrokken en daar heeft hij met veel plezier een aantal jaar gespeeld. Op dit moment is Justin bezig met zijn tweede seizoen bij IJ.V.V. De Zwervers.

Stelling: ‘Keepers zijn gek’
‘Haha dit klopt zeker. Het is toch gek dat ik de enige ben van mijn team die de bal mag pakken met zijn handen. Ook als je een foutje maakt is het vaak een goal en daar moet je wel goed tegen kunnen. Hier zouden veel spelers niet tegen kunnen en dat laat deze stelling wel kloppen ja.’

Kwaliteiten en toekomst
Justin zijn kwaliteiten liggen vooral bij het meevoetballen als keeper. Daarnaast vindt Justin dat die moet verbeteren op hoge ballen.

Op dit moment staat het team op de tweede plek in de vierde klasse. Ze staan maar één punt achter op de nummer één. ‘De eerste doelstelling is seizoen kampioen worden met IJ.V.V. de Zwervers. Mocht dit niet lukken dan via de nacompetitie promoveren naar de 3e klasse.’

Klik op IJ.V.V. De Zwervers voor meer artikelen over de club.
Klik op IJ.V.V. De Zwervers voor meer informatie over de club.

Robbie Herman van vv ’s-Gravendeel bouwt aan iets moois met de selectie

Vandaag gaan we in gesprek met Robbie Herman van vv ’s-Gravendeel. Robbie is trainer van het tweede en heeft de nodige ervaring al opgedaan voorgaande jaren.

Carrière
Robbie heeft al een flinke voetbalcarrière achter de rug. Hij is bijna alles al geweest op de clubs waar die heeft gezeten. ‘Mijn voetbalcarrière begon redelijk vroeg in de F6 van sv Slikkerveer, destijds mijn woonplaats. Een korte break gehad tijdens mijn jeugdjaren. In de jeugd steeds meer gaan doen in het voetbal. Organiseren van jeugd toernooien, wedstrijden fluiten voor de KNVB en de club, assistent-scheidsrechter, scheidsrechter coördinator bij sv Slikkerveer en uiteindelijk zelfs nog een korte periode jeugdvoorzitter bij rvv COAL.’

‘Ook als trainer begon ik redelijk vroeg te helpen bij de lagere jeugdteams en zo was mijn eerste hulp als jeugdtrainer bij een E6 team en een D7 team. Maar pas toen ik door de trainer van rvv COAL, destijds Jasmin Hrnjic, werd gevraagd om bij COAL de grensrechter te worden was ik net twintig jaar geworden. Hier hadden ze veel problemen om de jeugdteams te bemannen met trainers en leiders. Omdat dit mij erg leuk leek ben ik ingestapt bij de D1, toen der tijd spelend in vijfde klasse. Hierna stappen kunnen maken als trainer om via LMO bij Spartaan’20 te mogen gaan trainen. Hier ook via Sparta Rotterdam mijn trainerscursus gehaald en na Spartaan’20 ook nog werkzaam geweest bij BVV Barendrecht en sc Feyenoord in de coronajaren. Almede twee korte periodes bij FC Binnenmaas.’

Per toeval naar vv ’s-Gravendeel?
De route naar vv ’s-Gravendeel was een lange voor Robbie. Hier ging nog wel het één en ander aan vooraf. ‘Na mijn verhuizing vanuit Rotterdam-Zuid naar de Hoeksche Waard ging mij het drie keer per week training geven en de reistijden naar destijds Barendrecht/Rotterdam-Zuid mij steeds meer aanstaan. Ook door mijn drukke baan als bedrijfsleider van Restaurant de Batterij in Strijensas is het soms lastig te combineren met mijn hobby als voetbaltrainer. Vorig seizoen kwam er een vroegtijdig einde aan mijn verbinding met BVV Barendrecht met de toenmalige hoofdtrainer van de JO17, inmiddels is ook deze trainer daar vertrokken. En hierdoor kon ik na mijn eerste periode terug keren bij FC Binnenmaas.’

Tussen het zoeken van een club en het beginnen bij FC Binnenmaas waren er ook nog gesprekken met andere clubs. ‘Maar doordat ik twee jaar op Puttershoek had gewoond en veel mensen ken op FC Binnenmaas ben ik voor deze uitdaging gegaan. Het was mijn eerste keer werken met senioren spelers, want hiervoor altijd gewerkt met spelers van O11 tot en met O16. De tijden bevielen mij wel en samen met de andere trainer Ben hebben wij er dat seizoen alles aangedaan om het team bij elkaar te houden. Dat is meer dan goed gelukt en we speelden ook nog best aardig voetbal in een sterke derde klasse competitie. Toen de gesprekken plaatsvonden met betrekking tot het nieuwe seizoen bleken de plaatsen inmiddels al ingedeeld door trainers die al langere tijd aan de club verbonden waren. Zo doende opzoek gegaan naar een nieuwe uitdaging en plek.’

En zo kwam Robbie uiteindelijk uit bij vv ’s-Gravendeel. ‘Per toeval werd ik door een oude voetbalvader Frans de Geus geattendeerd dat vv ‘s-Gravendeel een nieuwe trainer zocht voor hun tweede elftal. En aangezien ik graag mijn hobby als trainer wilde blijven uitvoeren, maar mede ook niet buiten de Hoeksche Waard iets te wilde zoeken was dit perfect. Hierop dan ook gereageerd en uiteindelijk vond het gesprek plaats met TC-lid Leo de Vlamming en hoofdtrainer Sander Willemstein. Deze gesprekken waren erg prettig en de plannen van de club stonden mij erg aan. Hierdoor had ik persoonlijk mijn keuze snel gemaakt.’

Huidig seizoen
‘Het tweede elftal speelt dit seizoen in de tweede klasse van de reserve competitie. Vorig seizoen speelde ze nog in de vierde klasse. Een enorme stap vooruit. In de bekercompetitie moest wij opdraven tegen een aantal grote clubs: Sc Feyenoord 2 , RVVH 2 en sv Slikkerveer 2. Dit resulteerde dan ook in een drietal zware nederlagen 11-1, 7-0 en 4-0.’

‘Ondanks dit zware begin was de sfeer rond de groep positief. Er wordt altijd gemiddeld met 14 man getraind, de opkomst is ongekend hoog. Door weer en wind willen de mannen trainen. Het mooie is dat de groep dit seizoen een complete mix is van jongens. We hebben een zestal spelers gekregen vanuit de JO19-1, één speler vanuit de JO17-1, één speler die vier jaar gestopt was geweest, spelers die van het vierde en vijfde weer wilde proberen om in de selectie te komen en uiteraard de jongens die in het tweede bleven voetballen. Alles zou met een proces te maken gaan hebben dit seizoen. Het tempo moest omhoog, de conditie moest verbeterd worden en tactisch moesten we stappen gaan maken.’

‘In de najaars competitie kregen we direct een aantal hele sterke ploegen met o.a. NSVV 2 en Heinenoord 2. Grote clubs die redelijk hoog voetballen met hun eerste teams. Hier tegen hadden we het dan ook moeilijk, wat meer dan logisch is als je kijkt naar waar we vandaan zijn gekomen. Het proces is de rode lijn van dit seizoen. Samen met mijn assistent-trainer Rien Ton proberen wij het beste uit deze groep te halen. Zo doen er regelmatig spelers van het tweede mee met het eerste en hebben inmiddels dit seizoen al drie spelers van twee hun officiële debuut gemaakt in het eerste . Hierdoor zie je dat het gat tussen 1 en 2 is verkleind en dat ook de spelers die minuten moeten maken van 1 makkelijker weer op hun wedstrijdniveau voor 1 kunnen komen.’

Robbie zijn blik op de toekomst
De visie van Robbie is helder. ‘Nog dichter met 2 tegen 1 aan gaan zitten. Hierdoor ontstaat er een positieve concurrentie waardoor je een grote gemotiveerde groep aan selectiespelers krijgt. In beide groepen zit nog veel rek om beter te worden. En wie weet in de toekomst een keer zelf voor een eerste elftal staan lijkt mij een mooi doel. Maar eerst gaan we verder bouwen om het eerste weer terug te laten keren naar de derde klasse. Daarom is het ook enorm positief dat de gehele staf zowel bij 1 als 2 ook in het seizoen 2023/2024 actief blijven!’

Klik op de link voor meer artikelen over vv ’s-Gravendeel
Klik op de link voor meer informatie over vv ’s-Gravendeel 

4-Skills Soccer Academy verzorgt in de mei- en zomervakantie hun 11e editie voetbaldagen

Bij 4-Skills wordt ieder kind herkend en erkend, ongeacht niveau, karaktereigenschappen, achtergrond en afkomst. Dat is het grote doel, waarin het niet uitmaakt waar je woont of geboren bent; eenieder is even belangrijk en even mooi.
De 4-Skills trainers zijn sterk opgeleid, zeker ook op pedagogisch vlak, doen zij er alles aan om deze boodschap en visie ook in de praktijk direct toe te passen tijdens al de activiteiten die zeverzorgen.
”Dit jaar verzorgen we ook een compleet keepers programma in samenwerking met Keepers Academy VDM. Rick van der Mast (o.a Hoofd Keeperstrainer jeugd bij NAC/Breda) verzorgt met zijn team, binnen hetzelfde thema een geweldig programma voor keepers. In de middag komen de voetballers en keepers samen om alle aangeleerde technieken direct toe te passen binnen het toernooi. Alle keeperstrainers kennen een achtergrond bij een betaald voetbalclub en zullen de keepers een waanzinnig gaaf programma aanbieden in de leeftijden acht t/m achttien jaar.

Voetbal is de grootste sport in de wereld. Over de hele wereld wordt er getraind en wedstrijden gespeeld en komt één keer per vier jaar de wereld samen tijdens het Wereldkampioenschap. Hoe mooi is het dan, om al die verschillende stijlen en grootheden te zien spelen. Hoe gaaf om te zien dat ook met een andere stijl van voetbal grote successen behaald kunnen worden. Na het WK 2022 voor ons de grote reden, om aan al deze mooie stijlen en grootheden volle aandacht te gaan geven.

Elke dag zetten we een continent helemaal in de schijnwerpers en kiezen we een aantal grootheden uit. We trainen deze dag in de specifieke stijl van dit continent en trainen op waar deze grootheden zo bekend en geliefd om zijn geworden. Aan het eind van de dag sluiten we af met een vier tegen vier toernooi, waarbij de landen van dit continent tegen elkaar uit komen.

Hiernaast kiezen we één grote andere sport uit van elk continent welke we ook zullen spelen. Zo doen de deelnemers ook weer andere ervaringen en spelplezier op naast alle voetbaltrainingen en andere voetbalactiviteiten gedurende deze dag. Deze sporten zullen in wedstrijdvorm aangeboden worden.

Dag 1: Zuid-Amerika: Extra sport deze dag: Voetgolf/ Voetvolley

Dag 2: Afrika: Extra sport deze dag: Atletiek

Dag 3: Noord-Amerika: Extra sport deze dag: Baseball/ Honkbal

Dag 4: Europa: Extra sport deze dag: Volleybal

Dag 5: Azië en Oceanië: Extra sport deze dag: Hockey

Voorbeeld Dagopbouw voetbaldagen en keepersdagen:
9.45u: Aanmelden en mooi nieuw voetbalshirt in ontvangst nemen

10.00u: Trainingsvormen in voetbalstijl continent

11.00u: Fruitpauze

11.15u: Trainingsvormen voetbalgrootheden continent

12.15u: Lunch

12.45u: Andere sport van het continent

13.45u: Drinkpauze

14.00u: 4v4 landentoernooi

15.00u: Naar huis

Voor wie?
Ben jij tussen de zes en vijftien jaar? Dan kan jij je opgeven voor dit 4-Skills spektakel, ook als je geen lid bent van de club. Je kunt je alleen of met anderen opgeven, zelfs ook met je hele team voor een geweldige trainingskamp samen. De groepen worden ingedeeld op basis van leeftijd, niveau en persoonlijke verzoeken. Aanpassingen gedurende de voetbaldagen kunnen gemaakt worden, maar altijd in overleg met het kind en de ouders.

Voor elke leeftijdscategorie zijn onze voetbaldagen van 10.00u tot 15.00u met gratis mogelijkheid voor opvang tot 16.30u wanneer nodig. Leeftijden worden zoveel mogelijk bij elkaar ingedeeld, afhankelijk van verzoeken en eventuele niveauverschillen. Dit is altijd afhankelijk van het aantal deelnemers en daarin de leeftijdsverdeling.

De 4-Skills trainers
Onze zeer ervaren en gediplomeerde trainers hebben allemaal de 4-Skills trainersopleiding gevolgd. Deze bestaat niet alleen uit de technische begeleiding van jeugdspelers, maar ook het pedagogisch handelen waar 4-skills zich sterk in onderscheid en meerdere erkenningen voor heeft gekregen. Onze drive is om iedere deelnemer – wel of niet ervaren- een onvergetelijke ervaring aan te bieden, waarin de individuele ontwikkeling centraal staat en ieder kind zowel op het gebied van voetbal als persoonlijke ontwikkeling zichtbaar groeit. Hiernaast zorgen de 4-Skills trainers voor een ontzettend veilig en fijn leerklimaat waar samen plezier en lol maken altijd op nummer 1 zal staan! Tijdens de 4-Skills voetbaldagen wordt hierdoor veel aandacht gegeven aan samen spelen, samenwerken en op positieve wijze met elkaar om te gaan, waarin te allen tijde ieder individu herkend en erkend wordt.

Kosten voetbal-en keepersdagen
Je kunt zelf je eigen unieke programma samenstellen. Zo kun je jezelf voor een enkele dag, of uiteraard alle dagen opgeven.

Onderstaande kosten zijn inclusief:

  • 4-Skills voetbalshirt ‘One World, One Goal’
  • Uniek en zeer uitdagend programma met uitdagende materialen in het thema ‘One World, One Goal’
  • Onbeperkt fruit en drinken
  • Professionele begeleiding van ervaren en gediplomeerde trainers met sterke pedagogische achtergrond
  • Een mooie beker als aandenken voor ieder kind
  • Ontzettend veel gezelligheid, ontwikkeling en opdoen van sociale contacten in de vakantie
  • Mogelijkheid van gratis opvang tot 16.30u
  • 10% bijdrage voor de betreffende vereniging
  • 10% opbrengsten aan stichting ‘Football makes it happen’

Kosten 1 dag: 49,98 euro

Kosten 2 dagen: 89,98 euro

Kosten 3 dagen: 119,98 euro

Kosten 4 dagen: 144,98 euro

Kosten 5 dagen: 169,98 euro

Data en locaties:
Meivakantie 2023
SC Genemuiden: 24 en 25 april 2023

vv Boekel Sport: 24 en 25 april 2023

RKSV Wittenhorst: 26 t/m 28 april 2023

vv Oosthuizen; 1 en 2 mei 2023

vv Nieuw Lekkerland: 1 t/m 3 mei 2023

CVV BE FAIR: 3 t/m 5 mei 2023

RKVV JEKA: 4 en 5 mei 2023

Zomervakantie 2023
vv Boekel Sport: 19 t/m 21 juli 2023

SC Genemuiden: 24 t/m 26 juli  2023

vv Oosthuizen; 16 t/m 18 augustus 2023

RKVV JEKA: 23 t/m 25 augustus 20023

Voor meer informatie en online inschrijving ga naar; www.4-skills.nl”

Robin Hardenbol had zonder blessures meer kunnen betekenen voor RCD

Robin Hardenbol is al sinds hij kan lopen bezig met de bal. Toen het kon ging hij zo snel mogelijk op voetbal. Momenteel speelt hij bij RKSV RCD in het vierde elftal, al had hij naar eigen zeggen hoger kunnen spelen als hij gespaard was gebleven van blessures en ziektes.

Even voorstellen
Robin Hardenbol is werkzaam als partner manager bij CLN. Hij is getrouwd en heeft een zoon van één jaar oud. In zijn vrije tijd sport Robin graag. Zo vindt hij het leuk om te padellen of te wielrennen. Maar het allerliefst is hij bezig met voetbal. Voetbal zorgt bij Robin namelijk voor veel plezier, ontspanning en gezelligheid.

Van EBOH naar RCD
Toen Robin oud genoeg was om te voetballen sloot hij zich aan EBOH in Dordrecht. “Bij EBOH speelde ik altijd in de eerste elftallen van de leeftijdscategorieën. Meestal speelden we op hoog niveau tegen verschillende BVO’s. We hadden een erg goede lichting en bijna al die jongens hebben in eerste elftallen gespeeld. Op mijn twaalfde kreeg ik last van groeipijnen, waardoor ik niet meer mee kon in de hoofdklasse. Ik besloot toen om met vrienden te gaan voetballen bij RCD. Mijn plan was om na mijn groeipijnen terug te keren bij EBOH. Echter heb ik het altijd verschrikkelijk goed naar mijn zin gehad bij RCD en ben ik nooit meer weggegaan. Op mijn veertiende deed ik al regelmatig mee met de JO19-1 en drie jaar later sloot ik al aan bij het tweede. Dat seizoen maakte ik daarnaast mijn debuut in het eerste.”

Veel pech met ziekte en blessure
Toen Hardenbol 26 jaar oud was kreeg hij last vaan een acute spierafbraak. Hierdoor heeft hij een week lang in het ziekenhuis gelegen, waarna hij een halfjaar niet kon voetballen. “Na de acute spierafbraak heb ik helaas nooit meer mijn oude niveau bereikt. Ik heb nog wel een aantal wedstrijden in het eerste gespeeld, maar het kostte me teveel moeite en energie om op het niveau mee te komen. Ook kreeg ik last van allerlei blessures. Ik besloot hierom om voornamelijk in het tweede te gaan spelen. Echter scheurde ik in 2019 mijn kruisband af. Na mijn revalidatie heb ik nog een aantal wedstrijden in het tweede gespeeld, maar ik vond het eigenlijk wel mooi geweest. Ik besloot hierom om met oud teamgenoten in het vierde te gaan spelen, waar ik nu nog altijd actief ben. Bij het vierde elftal heb ik het erg naar mijn zin, maar toch baal ik nog altijd heel erg van mijn blessures. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ik zonder deze blessures veel meer had kunnen betekenen voor RCD.

Hoogtepunten
Gelukkig heeft Hardenbol naast deze vervelende blessures ook veel mooie momenten meegemaakt in zijn carrière. De absolute hoogtepunten waren voor hem de promoties die hij heeft meegemaakt met zowel het eerste als tweede elftal. “Met het eerste elftal promoveerde we naar de tweede klasse en met het tweede elftal naar de eerste klasse. Ik zie deze promoties nog altijd als een hoogtepunt. Daarnaast speelde ik in de tweede klasse met het eerste persoonlijk mijn beste seizoen ooit, al degradeerde we toen helaas wel.”

Huidig seizoen
Het huidige seizoen loopt voor het elftal van Hardenbol erg wisselvallig. “Als we compleet zijn, hebben we een heel goed elftal. Helaas is dit niet altijd het geval, waardoor we momenteel in de middenmoot staan. Ondanks dat heb ik het erg naar mijn zin. Ik hoop ik dat ik nog lang met deze jongens kan blijven voetballen en ik hoop dat Danny zo snel als verantwoord weer bij ons aansluit. Daarnaast zou ik het mooi vinden als ik ooit nog eens kampioen mag worden met deze jongens.”

Klik op RCD voor de laatste artikelen over de club.
Klik op RCD voor meer informatie over de club.

FC Dordrecht versterkt zich met nóg drie nieuwe spelers

Eerder deze week mochten we al mededelen dat Calvin Gomes Pereira van Wieldrecht (links op de foto) en keeper Sheryvano Sewambar van oranje wit (middelste op de foto) volgend seizoen onze selectie komen versterken, maar nu mogen we de volgende topper ook bekend maken en dat is Patrick Stoel (rechts op de foto) die net als Calvin overkomt van Wieldrecht.

Klik op FC Dordrecht amateurs voor de laatste artikelen over de club.
Klik op FC Dordrecht amateurs voor meer informatie over de club.