Home Blog Pagina 1037

In gesprek met technisch coördinator Frank Kuijl van sv KMD

Frank Kuijl is in augustus 2019 aangesteld als technisch coördinator senioren van sv KMD. De geboren Hagenees heeft als speler en trainer en tevens docent bij de K.N.V.B. veel ervaring opgedaan in de voetballerij.

In het dagelijkse leven is Kuijl werkzaam bij het CBR als examinator. Helaas zit hij op het moment ook thuis, aangezien alle praktijkexamens niet door kunnen gaan. ‘’Ik ben erg benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Ze hebben het over schermen tussen de bestuurder en examinator. Je moet wel in kunnen grijpen natuurlijk, want anders zou het onverantwoord zijn”.

De geboren Hagenees kwam al vroeg in aanraking met zijn grote liefde voetbal. Dit kwam door de buurt waar hij destijds woonde. ‘’Ik woonde in de buurt van de Schoutendreef/Erasmusweg. Bijna alle jongens zaten hier op voetbal en via een vriend ben ik toen op tienjarige leeftijd bij H.S.V. Celeritas terecht gekomen.’’ Kuijl heeft hier de jeugdelftallen doorlopen, waarna hij al op vijftienjarige leeftijd mocht debuteren in de hoofdmacht.

Op twintigjarige leeftijd maakte hij de overstap naar VIOS. Kuijl had contact met profclub ADO Den Haag. ‘’Zij wilden mij op een hoger niveau zien presteren. Helaas is dit uiteindelijk niet gelukt mede door een zware liesblessure.’’ Na VIOS heeft hij nog voor de clubs V.C.S. en V.U.C. en R.V.C.  gespeeld.

Door zijn blessure is Kuijl vroeg het trainersvak ingerold. ‘’Op een jeugdtoernooi in Frankrijk ben ik een Engelse jeugdtrainer tegengekomen die een stage heeft kunnen regelen bij Engelse profclubs Manchester United en Everton. Ik ben toen op zevenentwintigjarige leeftijd naar Engeland vertrokken en heb hier een prachtige tijd beleefd!’’

Het zelf voetballen op niveau en het trainersvak uitoefenen bleek uiteindelijk niet goed te combineren. ‘’ Als speler had ik dan bijvoorbeeld en trainingsweekend en als je dan ook zelf een team moet trainen/coachen, is dit onmogelijk. Daarom heb ik op vrij jonge leeftijd ervoor gekozen om trainer te worden”.

Kuijl begon zijn trainersloopbaan bij de jeugd van V.C.S. Toen hij stopte met voetballen en zich volledig ging richten op het trainersvak, is hij niet veel later aangesteld als hoofdtrainer van het eerste elftal. Hierna was hij nog trainer voor de clubs H.V.V. Spoorwijk, K.R.S.V. Vredenburch, s.v. Voorburg, V.U.C. , H.V.V. , R.K.S.V.M. , FC Kranenburg, DUNO, H.V.V. , Concordia, F.C. ’s-Gravenzande en sv Den Hoorn.

Gedurende zijn carrière heeft Kuijl dus heel wat ervaring opgedaan. ‘’Het leuke van mijn carrière is dat ik op allerlei niveaus heb gewerkt en ook bij verschillende soorten clubs. Elke club heeft zijn eigenaardigheden en zijn voor- en nadelen. Een kracht van een trainer moet zijn dat je je aanpast aan de club en dat je niet het idee moet hebben dat je als trainer een club kan veranderen. Ik denk dat ik dat in al die jaren wel op een prettige manier heb kunnen doen en het was erg prettig om op verschillende niveaus met verschillende soorten mensen te mogen werken.’’

Als technisch coördinator senioren van sv KMD fungeert Kuijl als aanspreekpunt voor de trainers van de selectie elftallen KMD 1,2 en 3 en de JO-19 en is daarbij de schakel tussen het bestuur en de technische staf. ‘’Ik bemoei me niet met de opstellingen, maar voor de trainers is het prettig om een aanspreekpunt te hebben, terwijl ze uiteraard zelf de beslissingen nemen. We zitten in een prima team met prima leiders, trainers en verzorgers. Ik vind het persoonlijk heel leuk om vanuit die rol een stukje ervaring over te brengen.’’

Aangezien Kuijl pas in augustus is ingestroomd was dit voor hem een seizoen van inventariseren. ‘’Het komende seizoen gaan we ook weer met een onder-23 team werken om zodoende jeugdspelers op een hoger niveau te brengen”.

De overgang van de junioren naar de senioren is essentieel voor sv KMD. De club kiest er namelijk voor om via haar jeugdopleiding eigen jeugdspelers door te laten stromen. Er zijn natuurlijk veel clubs die ook kiezen voor spelers van buitenaf. Deze club kiest ervoor om bij voorkeur eigen jeugdspelers door te laten stromen. ‘’Ik heb clubs meegemaakt die ervoor kiezen om elk jaar nieuwe spelers aan te trekken. Dat is niet altijd een garantie voor succes. Hierdoor blokkeer je de doorstroom van eigen jeugdspelers. ‘’

In de afgelopen jaren heeft sv KMD qua aantallen en zeker ook qua niveau een behoorlijke inhaalslag gemaakt; daarnaast is de dames/meisjesafdeling ook enorm gegroeid. De jeugdteams zijn allemaal op een goed niveau gaan spelen, de JO-19 speelt bijvoorbeeld op hoofdklasse niveau. ‘’Het is een keuze van de club. Er zijn spelers van buitenaf die naar sv KMD willen komen, maar de club geeft de voorkeur aan het door laten stromen. Sv KMD stelt niet dat er niemand van buitenaf mag komen, maar de club is er wel heel strikt in dat zij liever kiezen voor de eigen jeugd.’’

Een ander aspect is dat de club aan haar maximale aantal leden zit. Sv KMD heeft vier velden, die in het weekend  van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat bezet zijn. De club kan niet meer elftallen laten trainen, omdat daar simpelweg geen plek meer voor is. Ook hebben ze maar twee velden die verlicht zijn. ‘’In de zomer is dit nog niet echt een probleem, maar zodra het vroeg donker wordt dan kan je alleen gebruik maken van de velden die over verlichting beschikken; de club zou dan ook dolgraag over een derde veld met kunstlicht willen beschikken.’’

De keuze voor sv KMD was voor Kuijl niet moeilijk. In het verleden heeft hij hoofdtrainer Martin de Rooij en rechterhand Wim Verwoerd als speler onder zijn hoede gehad. ‘’Het is een weerzien en het is altijd prettig samenwerken met mensen die je al kent, daarnaast zitten er hele prettige en kundige mensen in de technische staf. Deze rol bevalt mij prima en heb eigenlijk niet meer de behoefte om zelf op het veld te staan.’’

‘’Ik ben terecht gekomen bij een goed georganiseerde club met een prima bestuur. Sinds kort is er hoofd jeugdopleidingen aangesteld en dat is m.i. met een dergelijk grote jeugdafdeling een goede ontwikkeling voor de club. Verder hebben we ook goede jeugdtrainers en ligt er een schitterende accommodatie. De ambitie is om tweede klasse te gaan spelen, maar de club kiest er dus duidelijk voor om dit met vooral zelf opgeleide spelers te bereiken.’’

Tegenwoordig is er veel veranderd in de voetballerij. ‘’We hebben te maken met een andere generatie. Hier heb ik soms wel wat problemen mee, maar dat hebben veel trainers die al wat langer in het vak zitten. In het verleden richtten spelers zich volledig op voetbal, tegenwoordig hebben veel spelers het voetbal niet meer op de eerste plaats staan. Maar tijden veranderen en daar moet je mee leren leven.’’

Vorig seizoen is sv KMD op één punt na niet gepromoveerd naar de tweede klasse. Dit seizoen stond de club vier punten los en heeft het de eerste en tweede periode behaald. ‘’Uiteindelijk sta je weer met lege handen. Het is jammer dat de coronacrisis roet in het eten heeft gegooid. De KNVB bood nog wel de mogelijkheid om een verzoek voor promotie in te dienen, waar we gebruik van hebben gemaakt. We moeten afwachten wat dit oplevert.’’

Klik hier voor meer informatie over sv KMD.

Voor een ander artikel over sv KMD, klik hier.

 

Hele gezin doet mee met R.W.B. Voetbalquiz

Afgelopen weekend zijn ruim 60 gezinnen uit Waalwijk bezig geweest met de RWB-Voetbalquiz.

Met hulp van hun papa’s, mama’s, broertjes en zusjes moesten in 6 categorieën totaal 150 vragen beantwoord worden, en moesten een aantal opdrachten worden uitgevoerd. Jeugdleden van RWB O7 t/m JO13/MO13 konden zich inschrijven voor deze voetbalquiz. De TO DO opdrachten waren  bal hooghouden, kleurplaat, jouw voetbalmoment en een voetbalshirt ontwerpen.

Zaterdag 2 mei om 11.00 uur had iedereen de vragen ontvangen, zondag 3 mei moest uiterlijk om 17.00 uur alles ingeleverd zijn. Na het inleveren regende het complimenten aan de organisatoren Nicky Ligtvoet en Wesley Bleijenberg, de gezinnen hadden door de voetbalquiz een gezellig weekend gehad. Klaar is de organisatie nog niet met de voelbalquiz, alle antwoorden moeten nagekeken worden en de TO DO opdrachten beoordeeld worden. Uiterlijk zondag 10 mei wordt de uitslag bekend gemaakt.

Op facebook verschenen meerdere foto’s van uitgewerkte opdrachten en gezinnen die bezig waren met de quiz.

Meer informatie over RWB? Klik hier.
Klik hier voor een ander artikel over RWB.

Iedereen bij R.W.B. weer blij voor de jeugd dat de bal weer rolt

Als koeien die in de lente voor het eerst weer de wei in mochten, daarmee was de RWB-jeugd die woensdag 27 april weer voor de eerste keer mochten gaan trainen te vergelijken.

Voor de werkgroep, die door RWB meteen was geformeerd nadat Premier Rutte in de persconferentie had gezegd dat kinderen t/m 18 jaar weer mochten gaan sporten, was er even werk aan de winkel om voor 27 april alles geregeld te krijgen. Omdat een aantal grasvelden reeds in onderhoud zijn moest een schema worden opgesteld zodat iedereen de gelegenheid kon krijgen om twee keer in de week te trainen. Moest nagedacht worden hoe om te gaan met het gebruik van de accommodatie zodat de 1,5 meter afstand gewaarborgd kon worden en alle verdere regels die het RIVM heeft opgesteld nageleefd konden worden.

Verder moesten er zaken zoals overleg met de Gemeente Waalwijk, PR, EHBO, Hygiene / schoonmaken en toezicht geregeld worden. En ook nog allemaal in een paar dagen, waarbij ook de trainers van de leeftijdsgroep 13 t/m 18 de gelegenheid moesten krijgen om na te denken hoe en welke oefenstof gebruikt kon worden zodat iedereen de 1,5 meter afstand behield tov elkaar. Toen woensdagavond de bal weer begon te rollen en alles geregeld was kwam er over de werkgroep een gevoel van tevredenheid en was iedereen blij dat het goed geregeld was. Bedankt daarvoor mensen van de T.C: Nicky Ligtvoet, Foort Cove, Cor Pulles, Dave de Louw en natuurlijk Johan Kuijsten voor de algemene ondersteuning.

Meer informatie over RWB? Klik hier.
Klik hier voor een ander artikel over RWB.

Kees Duitemeijer : ,,In de toekomst zou ik graag de KNVB-cursussen gaan verzorgen”

Eén van zijn teamgenoten noemde hem ooit een belangrijke speler, met name door zijn manier van coachen. Als aanvoerder wilde Kees Duitemeijer (39) zijn groep dan ook altijd graag bij elkaar houden, zoals hij dat nu ook als docent, en als trainer van zaterdag-derdeklasser Lewedorpse Boys wil.

 

Met een werkverleden bij Defensie, waar Kees Duitemeijer sportinstructeur was bij de Koninklijke Landmacht, is het niet verwonderlijk dat hij een trainer is die er op trainingen af en toe graag de pees op legt. ,,Maar ik wil niet van voetballers horen dat ze het spelletje niet meer leuk vinden, behalve van wisselspelers”,, verklaarde Duitemeijer eerder in de PZC. ,,Dus plezier staat gewoon hoog in het vaandel, al vind ik het tactische gedeelte ook wel belangrijk.”

Dat hij trainer wilde worden wist de ex-speler van Terneuzense Boys, Terneuzen, Biervliet en HVV’24 al vrij vroeg. Dialogen met zijn leermeesters ging hij nooit uit de weg. ,,Super cliché, maar van iedere trainer neem je wel dingen mee. Danny van de Velde hamerde op de kleine dingen; extra metertje pakken, verste been inspelen. Leendert Geelhoed was weer sterk in het neerzetten van een organisatie, Diederik Hiensch was tactisch een kei.”

Na één seizoen de JO19 en twee seizoenen het tweede elftal van Terneuzense Boys te hebben getraind, stroomde Kees Duitemeijer dit seizoen in bij kampioen Lewedorpse Boys. Een stap waar hij naar eigen zeggen aan toe was. ,,Bij Terneuzense Boys had ik niet het idee dat ik direct door zou stromen naar het eerste. En ik wilde m’n eigen weg vinden. Bij Terneuzense Boys kende ik alles en iedereen, was ik als trainer one of the guys. Nu is het gezellig als je er bij bent, maar je blijft wel de trainer. Je staat niet helemaal tussen de groep.”
Via Lebo-secretaris Ruden Grim, die woonachtig is in Terneuzen en onder Duitemeijer speelde bij Terneuzense Boys, belandde hij in het Bevelandse. De Zeeuws-Vlaming, die onlangs bijtekende voor volgend seizoen, legde zichzelf niet te veel verwachtingen op. ,,Het doel was handhaven, het liefst zonder nacompetitie. We staan nu keurig in de middenmoot (eind februari), en als de groep net zo enthousiast blijft trainen als voor de winter dan moet het goedkomen en kunnen we een feestje vieren.”

De ambitie van Duitemeijer, die vanaf 2005 deel uitmaakte van het militair elftal dat zich toen tevergeefs probeerde te kwalificeren voor het WK 2007 in India, rijkt verder dan de derde klasse. ,,En in de verdere toekomst zou ik graag de KNVB-cursussen gaan verzorgen.”

Aan ervaring in lesgeven in ieder geval geen gebrek. Inmiddels werkt Duitemeijer tien jaar op het Scalda, waar hij bijvoorbeeld sportlessen geeft aan studenten die richting Defensie willen, of aan particuliere beveiligers. ,,Zwemmen, looptraining, krachttraining, zelfverdediging; in die vakken geef ik les. Daar doe ik m’n voordeel mee als trainer; het bijt elkaar zeker niet.”

Meer informatie over Lewedorpse Boys? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Beveland.

Nino de Jonge vindt zijn draai bij Nieuwdorp

Hij is pas twintig, maar al bezig aan zijn vierde seizoen bij de hoofdmacht van Nieuwdorp. Vorig jaar was voor iedereen bij de club een teleurstellend jaar, dit jaar is er meer reden om te juichen. Ook voor Nino de Jonge. Hij is een vaste waarde, pikt zijn doelpuntjes mee en krijgt ook vanaf de zijkant steeds vaker positieve reacties. “Dat is toch een bevestiging dat je lekker bezig bent.”

 

Wie Nieuwdorp vorig jaar in de gaten hield, zal niet verbaasd zijn dat de ploeg uiteindelijk degradeerde. De groen-witten stonden vrijwel heel het seizoen in de onderste regionen en kwamen uiteindelijk dus tekort. Toch ziet De Jonge niet alleen maar nadelen van die degradatie en het stapje terug naar de derde klasse. “Tuurlijk was het een teleurstelling, maar iedereen zag het wel aankomen. Ik denk dat het voor de ontwikkeling van ons team misschien wel beter is om even een klasje lager te spelen.”

‘Kick and rush’
Veel mensen verwachten dan natuurlijk meteen dat Nieuwdorp onder leiding van trainer Mick Vujovic mee gaat doen voor een snelle terugkeer naar die tweede klasse, tot op heden behoort dat nog steeds tot de mogelijkheden. “We hebben best wel een goede eerste seizoenshelft gehad, ondanks dat we een paar keer dik verloren hebben. We willen graag meedoen voor promotie, dat is duidelijk.” Dat de resultaten niet altijd alleen maar met goed voetbal komen, wil de vliegensvlugge rechtsbuiten zeker niet ontkennen. “Het veldspel is soms niet om aan te gluren, dat moet echt beter. Het is vooral ‘kick and rush’, lange bal op Kevin van Iersel en dan aansluiten.”

Wennen
Vorig jaar was De Jonge op ‘10’ een vaste basiskracht, nu komt hij meer vanaf de zijkant. De eerste twee jaar bij de senioren waren wennen voor hem. “Het is heel anders. Fysiek, maar ook qua duelkracht is het aanpoten. In de jeugd word je minder aangepakt, nu krijg je bij wijze van spreken meteen een rotschop.” De rechtspoot begon op zijn vierde met voetballen bij zijn huidige club, vertrok toen voor twee jaar naar Kloetinge, om vervolgens weer terug te keren. “Bij Kloetinge speelde ik in de B’tjes, vierde divisie en werden we kampioen. Dat was een mooi niveau, maar toen vroeg Nieuwdorp of ik hier in het eerste wilde komen spelen, dat leek mij wel wat.” Ambities om hogerop te gaan heeft de twintigjarige aanvaller zeker nog wel, maar hij beseft dat hij nog genoeg te verbeteren heeft. “Aan de bal ben ik goed, maar zonder bal kan het nog beter. Vooral diepte maken, maar ook omschakelen en meeverdedigen.” Om beter en sterker te worden, zit hij naast de voetbal ook nog vier keer per week in de sportschool, maar hij denkt nog niet aan een nieuwe club. “Eerst bij Nieuwdorp laten zien wat ik kan!”

Meer informatie over Nieuwdorp? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Beveland

 

Club van de week: MSV’71

Deze week is MSV 71 de club van de week! Daarom gaat u de aankomende dagen interviews lezen over de club uit Maassluis. U kunt verschillende interviews verwachten. Zoals met club icoon Jan Paulus, bestuurslid Gerard Schilperoort en speler van het eerste elftal Joey Frerichs.

Aan de keukentafel van Elly Middelburg werd in 1971 het idee geboren voor de oprichting van een nieuwe sportvereniging in Maassluis. Gerard Wolfs en Jan Middelburg waren de grondleggers. De omnivereniging met voetbal, volleybal, honkbal en tafelvoetbal werd formeel opgericht op 8 maart 1971 en op 16 juli van dat jaar volgde de koninklijke goedkeuring. Het eerste bestuur werd gevormd door Gerard Wolfs, (voorzitter), Cor van Wijk (vicevoorzitter), heer Kuiper (penningmeester), Cor Schoonderwoerd (wedstrijdsecretaris),  Jan Middelburg (jeugdsecretaris en Co van Engelenburg (algemeen bestuurslid). Er werd gestart met 3 seniorenteams en de (voetbal)wedstrijden werden gespeeld op het veld aan de P.J. Troelstraweg.

De vereniging is gevestigd in de Steendijkpolder in Maassluis West. Een wijk met veel jonge gezinnen met kinderen, hetgeen goed is voor de continuïteit van de vereniging. De jeugd speelt op zaterdag. De kleinsten (JO7, JO8 en JO9) spelen in 7-tallen. De overige jeugd teams (JO11 t/m JO19 categorie) bestaan uit 11-tallen.

Alle jeugdteams , de selectie en een aantal seniorenteams spelen hun wedstrijden op zaterdag. Een tweetal senioren teams zijn op zondag actief.

Jongens, meisjes, mannen en vrouwen kunnen bij M.S.V.’71 terecht als actief voetballer. Naast het veldvoetbal heeft M.S.V.’71 een zaalvoetbalafdeling. Deze teams bestaan uit 5-tallen. Naast de vele spelende leden en het bestuur telt M.S.V.’71 een groot aantal vrijwilligers, die vanuit vele commissies de club draaiende houden. M.S.V.’71 telt op dit moment iets meer dan 350 voetballende leden. (bron)

Klik hier voor meer informatie over MSV 71.

Voor een ander artikel over de club, klik hier.

 

Jong United en Groene Ster Vlissingen in Middelburg!

In de afgelopen voorjaarsvakantie sloeg Voetbalschool Jong United zijn tenten voor het eerst op in de regio Walcheren! In samenwerking met Eredivisieclub Groene Ster Vlissingen organiseerde het in zowel Middelburg als in het Zeeuws-Vlaamse Oostburg succesvolle zaalvoetbaldagen.

De zaalvoetbalclub bracht trainers op de been als Youssef Ben Sellam (op de foto rechts) en Nabil Azzanagui (op de foto links). Naast de beide spelers die interlandervaring hebben als (jeugd)speler van Oranje waren ook Salim Ben Sellam (oud-aanvoerder Groene Ster Vlissingen en huidig trainer Zeelandia Middelburg) en Juriën Dam (eigenaar Jong United) aanwezig.

In de ochtend werd er zo’n twee uur getraind, waarbij diverse aspecten uit het zaalvoetbalvoetbal aan bod kwamen. Na de lunch en aansluitende bingo stonden er nog diverse partijvormen op het menu. Er werd gestreden voor leuke prijsjes én voor deelname aan een voorwedstrijd bij Groene Ster Vlissingen!

Meer informatie over Jong United? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Beveland.

Sofyan Azzagari is nu prof, maar weet ook dat het niet allemaal vanzelfsprekend is”

Bij Goes is hij bezig aan zijn laatste maanden als voetballer, of misschien is Sofyan Azzagari eigenlijk al gestopt. De 28-jarige technicus kende het nodige blessureleed, en de focus werd geleidelijk aan verlegd naar andere zaken. Zijn eigen evenementenbureau, zijn voetballende broertjes en VV Kloetinge.

 

Begin dit seizoen streek Sofyan Azzagari neer bij het zaterdagteam van Goes, nadat hij eerder uitkwam voor de zondagtak van de club, Kloetinge, JVOZ, MZC’11 en Kapelle. Samen met enkele vrienden begon hij redelijk aan het seizoen, met een negende plaats in de eerste periode. In de tweede periode eindigde Goes als laatste. ,,Ik ben ook min of meer al gestopt omdat ik er te weinig voldoening uithaal. Als het echt nodig is dan kunnen ze nog een beroep op me doen.”

Kloetinge
De jonge ondernemer beschikt over een groot netwerk,  dankzij zijn contacten uit het voetbal en zijn onderneming, waarmee hij grote feesten organiseert (o.a. Thank Goes It’s Friday, Kingsnight Goes, Latin Rituals in Antwerpen). Mede daardoor belandde hij op een doodnormale donderdagavond thuis op de bank bij Kloetinge-voorzitter Jan-Kees de Bruine. ,,Hij vroeg me wat ik van Kloetinge vond. Ik vertelde ‘m dat de club soms een wat misplaatste arrogantie had. Je moest maar blij zijn om voor Kloetinge te spelen, maar waarom dan? Toen hebben we het plan ‘Kloetinge 2020’ in de mond genomen, met als doel dat Kloetinge in dat jaar uit moet komen in de hoofdklasse. Sindsdien ben ik enigszins betrokken geraakt bij de technische commissie. Ik heb ook samen met Dirk Rooze de gesprekken gevoerd met de huidige selectie.”

Broers
Hoe zijn werkzaamheden voor Kloetinge zich zullen ontwikkelen valt nog te bezien, ook omdat hij zich ook nog focust op broertje Yassine (18), die bezig is aan een doorbraak in het eerste elftal van NAC Breda. ,,Ik praat veel met Yassine, over zijn spel maar ook over zijn mentaliteit. Ik heb wat vrienden die profvoetballer zijn (Oussama Idrissi van AZ, Kevin Diks van Aarhus). Kevin revalideerde vorig jaar in Antwerpen en heeft toen vanaf april tot en met september bij me gewoond in Goes. Toen heb ik gezien wat het profleven allemaal inhield. Kevin vond een banaantje met wat pure chocoladesaus al lekker, en hij ging echt niet zomaar mee naar de stad om iets te eten.”
Azzagari, die verder in Jihad (31) en Marouane (14) nog twee voetballende broers heeft – Jihad kwam zelfs uit voor de jeugd van Excelsior en Club Brugge en Jong FC Utrecht – komt met een mooie anekdote over zijn begeleiding richting Yassine. ,,Hij was afwasser bij een restaurant, maar mocht van mij stoppen toen hij vorig jaar naar de JO19 van NAC ging. Maar hij moest van mij wel iets blijven doen. Is hij bij mij thuis iedere zondagmiddag drie uurtjes komen schoonmaken. Hij is nu profvoetballer, maar hij weet nu ook dat het niet allemaal vanzelfsprekend is.”

Meer informatie over Goes? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Beveland.

Forza NIVO

Zoals jullie ongetwijfeld hebben gelezen of gehoord, heeft het bestuur van NIVO-Sparta diverse maatregelen genomen om de financiële schade als gevolg van Covid-19 voor de rest van het seizoen te beperken. Niet leuk dat dit moest gebeuren, maar door het samen te dragen houden we NIVO overeind.

Voor het komende seizoen maakt het bestuur zich samen met de businessclub nog wel wat zorgen, omdat een aantal grote sponsoren, waaronder ook onze jarenlange hoofdsponsor, helaas (tussentijds) gaat stoppen. Normaal gaan we dan vanuit de businessclub proactief op zoek naar adequate vervanging, maar dat is in de huidige situatie niet realiseerbaar of verantwoord. Veel bedrijven weten niet waar ze aan toe zijn of waar dit zal eindigen en anderzijds zijn de gewenste persoonlijke gesprekken niet mogelijk.

Vandaar dat wij als Businessclub het initiatief hebben genomen om members voor ‘Forza NIVO’ te gaan werven en deze naam in de meeste uitingen te gaan doorvoeren.

Wat is de bedoeling:  U ondersteunt de club met een bedrag van € 150 of € 250 of meer per jaar (bij voorkeur meerdere jaren) en wordt daarmee lid van Forza NIVO. U bent dan onderdeel van een selectief gezelschap dat met elkaar feitelijk het hoofdsponsorschap van onze mooie club vormt en met de naam Forza NIVO op het shirt van het eerste en tweede elftal prijkt.

Als tegenprestatie heeft u uiteraard altijd vrije toegang tot de thuiswedstrijden van ons eerste en tweede elftal en bent u vanaf een bijdrage van €250 per jaar verzekerd (als u dat wenst) van een vaste plek op de overdekte tribune en een leuk uitje of evenement.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat we samen: bestuur, businessclub en Forza NIVO onze mooie club door de Covid-19crisis heen loodsen en het als gevolg daarvan mislopen van veel inkomsten de komende jaren met elkaar compenseren.

Wij streven ernaar om minimaal 40 members voor Forza NIVO te werven die € 150, 250, of meer gaan bijdragen en wij gaan hier uiteraard zelf in voorop.

Doe mee, steun NIVO-Sparta en meldt je aan op de site www.nivo-sparta.nl/forza of reageer naar forza@nivo-sparta.nl en vermeld daarbij het bedrag waarmee je deel wil gaan uitmaken van Forza NIVO.

Samen trekken we onze club door deze lastige periode heen! Alvast onze hartelijke dank!

Meer informatie over Nivo Sparta? Klik hier.
Klik hier voor een ander  artikel van Nivo Sparta.

Link naar het filmitem over dit project:

https://youtu.be/7ysrgU82ojk

In gesprek met David van de Graaf van Westlandia

David van de Graaf (18) is dit seizoen een belangrijke schakel in de verdediging bij JO19-1 van voetbalclub Westlandia. Daarnaast volgt David de opleiding ‘Logistiek supervisor’.

De achttienjarige speelt dit jaar zijn eerste seizoen bij de voetbalclub. Het was nog even de vraag of het O19-1 werd of O19-2. Uiteindelijk is David uitgekozen om te voetballen in O19-1 die tweede divisie speelt.

Voordat Van de Graaf bij Westlandia ging voetballen heeft hij twee jaar bij Velo gevoetbald en acht jaar bij HBS. ‘’Ik ben op voetbal gegaan, omdat ik uit een sportief gezin kom en mijn familieleden betrokken zijn bij het voetbal.’’ Op jonge leeftijd zagen Davids familieleden al dat die potentie had om goed te voetballen.

Wat betreft een transfer staat David altijd open voor nieuwe uitdagingen. ‘’Ik zou graag hogerop willen voetballen, maar ik vind dat ik bij Westlandia al aardig hoog speelt.’’ Naast het voetballen is hij dagelijks bezig met andere sporten, zoals sporten in de sportschool. Helaas is de sportschool tot op heden gesloten en moet de voetballer een andere manier vinden om in conditie te blijven.

De achttienjarige heeft ook dieptepunten gekend. Hij kampte namelijk met een blessure. David had last van een Shin splint (ontsteking onder het scheenbeen). Dit heeft ongeveer zes weken geduurd. ‘’Helaas gebeurde dit vrijwel in het begin van het seizoen.’’

De voorbeeldvoetballer van David is Lionel Messi. hij is altijd gecharmeerd geweest van deze bekende voetballer. ‘’Messi is iemand waar ik tegen op kijk.’’ Voor de Hagenees is het ondenkbaar om dat niveau te halen, maar hij blijft wel altijd ambitieus.

Naast Lionel Messi is de centrale verdediger ook lovend over een speler uit zijn team, namelijk Jack. Jack is de keeper van het team en komt van ADO. ‘’Jack is erg goed in de positie die hij bekleedt in het veld.’’

Sinds kort is er eindelijk duidelijkheid over het restant van de competitie. De KNVB schrapt alle amateurcompetities van dit seizoen. Geen degradanten, maar ook geen kampioenen. Dit is een behoorlijke teleurstelling voor een aantal clubs, waar andere clubs misschien wel opgelucht zijn.  Dit betekent dus ook het einde van het seizoen voor Westlandia JO19-1. ”Ik hoop dat ik snel weer het veld op mag en mijn hobby weer mag gaan uitoefenen.’’

Klik hier voor meer informatie over Westlandia.

Voor een ander artikel over Westlandia, klik hier.