Home Blog Pagina 1053

In gesprek met Thomas Mangelaars jeugdtrainer van MOC’17

Thomas Mangelaars (34) is in het dagelijks leven uitvoerder bij een bouwbedrijf, maar sinds het begin van 2019 is hij bij MOC terecht gekomen. “Ik deed toen ook nog Halsteren erbij voor mijn studie UEFA B assistent. Na de winter heb ik twee clubs te gelijk gedaan dit kwam, omdat de trainer van JO17-1 vertrok bij MOC ik was inmiddels al rond om dit seizoen de JO19-1 te gaan doen, wat uitkomt in de vierde divisie. Inmiddels ben ik een tweejarig contract aangegaan met MOC voor de seizoenen 2020-2021 (JO19-1) en 2021-2022 (nog open).”

De trainer vindt het leuk om met zijn huidige ploeg samen te werken. “Het grootste deel van de huidige JO19-1 selectie heb ik vorig seizoen ook gehad in de JO17-1. Hiermee speelde ik vorig seizoen nog nacompetitie voor promotie naar de derde divisie, helaas is die missie niet geslaagd. Ik vind deze groep ook erg speciaal, omdat deze groep is speciaal aangezien dat het eigelijk gewoon een grote vriendengroep is die elkaar al jaren trouw is. Ik hoop echt dat deze groep ooit de kans gaat krijgen in het eerste dit zijn spelers die binnen maar ook buiten het veld alles voor elkaar over heeft.”

Thomas vindt het leuk om op dit podium zijn kunsten als trainer te laten zien. “Dit niveau qua spelers en tegen tegenstanders is echt top. We spelen tegen grote clubs zoals Kozakken Boys en Smitshoek, waarvan het eerste elftal hoofdklasse of divisie speelt dat zegt ook wat over het niveau van hun JO19-1 elftallen en daar kunnen wij ons goed mee mengen. Anderzijds is het prachtig om jongvolwassen jongens de laatste stapjes bij te brengen en daarna af te geven aan een eerste elftal, tuurlijk zijn jongvolwassen niet altijd de makkelijkste maar dat houdt het een beetje spannend uiteindelijk staan we er allemaal met dezelfde missie en dat is wedstrijden winnen.”

Buiten het voetbal om, wordt er hier en daar ook ontspannen. “Eind vorig seizoen hebben we met de groep gebarbecued bij een van de spelers thuis, Ik heb daarvan genoten spelers die in hun vrije tijd super goed met elkaar kunnen omgaan. Afgelopen winter zijn we op drie daags trainingskamp geweest naar Mierlo in een speciaal sport hotel met alle faciliteiten daar direct omheen het was letterlijk de straat oversteken en we stonden op het trainingsveld. Natuurlijk hebben we de nodige activiteiten daar gedaan zoals bowlen, stappen maar ook serieuze dingen zoals een praat sessie over het afgelopen half jaar.”

Over de sfeer is hij Mangelaars dan ook zeer te spreken. “In het begin was het even zoeken met eerste en tweede jaars die bij elkaar kwamen. De uitslagen hielpen ook niet mee. Heel de voorbereiding een wedstrijd verloren, maar de eerste zeven wedstrijden verloren we in de competitie dat komt de sfeer nooit ten goede. Hierna waren we zes wedstrijden ongeslagen wat bijna een periode op leverde, toen werd de sfeer natuurlijk wel beter maar al met al mogen we spreken van een prima sfeer binnen de groep. Tuurlijk worden er dingen tegen elkaar gezegd maar dat hoort bij voetbal als je na de wedstrijd elkaar maar weer normaal kan aan kijken is er verder niks aan de hand.”

De wedstrijd die hij als trainer nooit zal vergeten, zijn er niet een, maar twee. “De eerste wedstrijd was vorig seizoen bij de unitas’30 uit, die met uit een uitslag van meer dan 10 doelpunten verschil werd verloren en Unitas die toen de titel binnen sleepte, misschien met enig tegen zin maar mijn spelers konden het na afloop wel opbrengen unitas te feliciteren en een erehaag te vormen voor hen dit was zeker een kippenvel momentje en daar kregen wij al team alle lof voor van Unitas spelers, staf, supporters en bestuur daarna was het snel vergeten en is het nog erg laat geworden bij Unitas om het mee te vieren. De tweede wedstrijd dat we officieus kampioen werden met RKSV Halsteren Dames 1, uit bij Axel. We reisde af met een volle bus en een hoop auto’s vol met spelers en ouders/supporters. Ik schat dat er zeker tussen de vijftig a zeventig supporters mee waren. Na de wedstrijd heeft de buschauffeur zeker twee keer moeten stoppen, omdat ik moest plassen en de nieuwe lading bier onder uit het ruim moest halen daarna hebben we in het dorp nog lang door gefeest.”

Thomas heeft onlangs voor twee jaar getekend bij MOC’17, waar hij de JO19-1 gaat leiden. “Het seizoen 2021-2022 is nog niet bekend welk elftal ik ga doen. Na meerdere gesprekken met andere clubs om ergens aan de slag te gaan als trainer van een eerste elftal heb ik bewust gekozen om nog bij MOC te blijven. Mijn doel is nog wel om richting de senioren te gaan maar dan het liefste wel bij een club met ambitie en een niveau van het liefste derde klasse, maar dat kan uiteraard ook binnen MOC zijn om door te groeien. Dat zou ik eigenlijk het liefst willen, want ik wil hier voorlopig nog niet weg heb reuze naar mijn zin. Deze club heeft even een dalletje gekend met de terug valt vanuit de eerste klasse naast de derde klasse maar er wordt nu hard gewerkt om de club weer op een hoger niveau te krijgen.

Jeugdtrainers worden voor langere tijd aan de club verbonden en die continuïteit zorgt ervoor dat het niveau hoger wordt binnen de vereniging, ook met Ger Musters hebben we een uitzonderlijk goede trainer binnen gehaald voor dit niveau. Ik ben erg blij om samen te mogen werken met Ger Musters en Erwin Verschilt (vertrekkend trainers naar Borgvliet) deze drieluik van heren een, twee en jo19-1 werkt erg nou samen zo zitten we wekelijks in overleg om bepaalde zaken te behandelen.”

Meer informatie over MOC’17? Klik hier.
Klik hier voor een ander artikel over MOC’17.

Jeugdexponent Yorben Bus wil kampioen worden met RBC

Yorben Bus is vanaf de doorstart van RBC al speler van de club. Hij is bezig aan zijn achtste seizoen, waarvan zijn eerste volledige jaar bij de senioren. Bus begon in de D-jeugd, tegenwoordig de JO13, en kan dan ook met recht een exponent van de Roosendaalse jeugdopleiding worden genoemd.

Yorben Bus stond negen jaar geleden al klaar om bij profclub RBC in te stappen. Hij was gescout en mocht in de jeugd komen spelen. Toen ging het echter mis bij de Roosendalers, waarna Bus nog een jaar bij BSC bleef voetballen. In het eerste seizoen na de doorstart ruilde hij het groen alsnog in voor het oranje. “Ik stapte eigenlijk in een geheel nieuwe club, wist niet goed waar ik terecht zou komen. Maar ik wilde zo hoog mogelijk voetballen en RBC was op dat moment al een stap hogerop. Het was en is een ambitieuze club.”

Rimboe
Het beviel de nu 19-jarige Roosendaler direct. “Ik kwam bij jongens in de groep die ik nog kende van selectietrainingen bij RBC en de KNVB. Het was natuurlijk wel wennen, we begonnen op de velden van Rimboe en ik moest daar drie keer per week trainen. Gelukkig reed mijn moeder me iedere keer weer, inclusief de zaterdagen voor de wedstrijden.”

Niet lang daarna keerde RBC terug naar het Herstaco Stadion, waar het nu nog altijd speelt. Voor Yorben Bus een geweldige ervaring. “Zoals het voor iedere jongen leuk is om in een stadion te voetballen.” In al die jaren speelde hij op hoog niveau en steevast in de basis, als linksback. “Ik heb het hier altijd naar mijn zin gehad. De jeugdteams waarin ik zat speelden op hoog niveau. Daarnaast bouw je een steeds hechtere band op met een club, naarmate je er langer speelt.”

Kampioenschap
Vorig seizoen volgde voor Bus zijn debuut in het eerste elftal. “Heel mooi om je eerste minuten te maken in dat team. Als jonge voetballer ga je vaak bij het eerste kijken, nu kreeg ik zelf de kans om daar te spelen.” Dit jaar is hij een vaste waarde in de selectie, een mooie prestatie. “Ik heb al veel speeltijd gekregen, daar ben ik echt blij mee. We hebben een grote groep, met veel concurrentie en ik ben pas een eerstejaars senior. Dan is het toch afwachten.”

Voor RBC telt dit jaar maar één doel: het kampioenschap. “De resultaten zijn af en toe nog te wisselvallig, maar we hebben genoeg kwaliteit in de selectie zitten om daarvoor te strijden. Het belangrijkste is dat we alles op alles zetten, elke wedstrijd weer en nooit denken dat we er al zijn. Ons gevaar is dat we de koppies laten hangen als het even wat minder gaat, maar we moeten dan juist als één team keihard blijven werken. Het is ons vorig jaar helaas niet gelukt om de titel binnen te slepen en dat was echt zonde. Nu moet het gebeuren.”

Hij hoopt met een vaste kern te kunnen bouwen aan een mooie toekomst voor RBC. “Ik voetbal zelf al best lang bij RBC en voel me echt verbonden met de club. Ik zie mezelf hier dus de komende jaren nog wel spelen, hopelijk met jongens die als team iets neer willen zetten. Hoe ik RBC zou omschrijven? Een club die net iets anders is dan andere amateurvoetbalclubs. Dat komt door de historie, het stadion, maar ook zaken als een eigen supportersvereniging. Het is mooi om voor RBC te mogen spelen.”

Meer informatie over RBC? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Roosendaal.

Ger Deleij: ‘De naam RBC mag nooit verloren gaan’

Ger Deleij is sinds begin dit jaar voorzitter van RBC. Hij heeft geen jarenlang verleden bij de Roosendaalse voetbalvereniging, maar inmiddels naar eigen zeggen wel een hart voor de club.

Pakweg vier seizoenen geleden kwam Ger Deleij bij RBC binnen. Jongste zoon Jaden keepte de jaren daarvoor bij Halsteren, maar was op zoek naar een hoger niveau qua jeugdopleiding. Die vonden vader en zoon bij RBC. “Ik had al gehoord van het niveau hier en we zijn naar een selectietraining gegaan. Jaden mocht in de JO11-1 beginnen en vond de uitstraling en professionaliteit van de club heel mooi.” Inmiddels keept ook zijn oudste zoon Matthias bij RBC in het eerste elftal.

DenkTank
Deleij meldde zich direct aan voor de ouderraad, van waaruit hij mee kon praten over het wel en wee binnen de club. “Een jaar later heb ik met een aantal mensen de DenkTank opgericht. Een formele tak binnen de club, die het bestuur op allerlei gebieden adviseert. Wij zijn bijvoorbeeld op zoek gegaan naar een stevige financiële basis voor de club, door met potentiële investeerders in gesprek te gaan. Ook hebben we het bestuur geadviseerd over het nog efficiënter inrichten van de voetbalacademie.”

Deleij kreeg een steeds liefdevoller gevoel bij RBC, waar zijn jongste zoon Jaden momenteel in de JO15-1 keept. “Het is een mooie club, met een fantastische voetbalacademie waar jonge mensen met veel potentie worden opgeleid tot goede voetballers. En dat met plezier.” Toen het bestuurlijk niet zo goed ging met RBC, twijfelde hij dan ook niet. “Er waren nog maar twee bestuursleden over. Het is in de afgelopen jaren ook mijn RBC geworden en ik wilde de verantwoordelijkheid van het voorzitterschap wel op me nemen. Het steunt mij enorm dat ik door een grote meerderheid van de leden ben verkozen.”

Toekomst RBC
Zijn belangrijkste doel? “De naam ‘RBC’ voort laten leven en de club een gezonde toekomst bieden. We zijn met elkaar trots op RBC en dat willen we ook zeker blijven uitstralen. Ik denk dat ik van toegevoegde waarde kan zijn in dat proces.” Prioriteit is momenteel het voortbestaan van de club. Over een samenwerking met Halsteren wordt intensief gesproken, in april volgt daarover meer. “Wat heel belangrijk is: de leden beslissen uiteindelijke welke kant we opgaan. Wij bereiden de keuzemogelijkheden voor. Een groep betrokken leden onderzoekt momenteel of er een plan B te bedenken is.”

Hij sluit af met een mooie uitspraak. “Onze mensen hebben keihard gewerkt om RBC een toekomst te geven. RBC verdient het om die toekomst te krijgen!”

Meer informatie over RBC? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Roosendaal.

De tussenstand met Ricardo Heuverling van E.B.O.H.

Nu het seizoen is stopgezet kunnen we niet meer vooruitblikken op de komende wedstrijden. Daarom gaan we de komende tijd in gesprek met de toppers om terug te blikken op het seizoen tot nu toe.

Ricardo Heuverling (22) heeft ondanks zijn jonge leeftijd al veel ervaringen op mogen doen in het voetbal. Ricardo begon op vierjarige leeftijd met voetballen bij OMC en is vanaf die club naar de jeugd van FC Dordrecht verkast. Na zijn periode bij FC Dordrecht vertrok de Dordtenaar naar vv Dubbeldam. Na zijn tijd bij Dubbeldam heeft hij nog onderdeel uitgemaakt van ASWH alvorens hij bij SV Oranje Wit terecht kwam. Op zijn twintigste maakte hij daar zijn debuut in de hoofdmacht en dit seizoen is hij onderdeel van E.B.O.H.


De middenvelder die dit seizoen als rechtsback fungeert is niet meet weg te denken uit de basis-elf van de Dordtse club. De verwachting was om dit seizoen bovenin mee te draaien. Deze verwachting werd later ook waar gemaakt door de prestaties van de rood-zwarten. ‘’Het huidige seizoen begonnen we goed, we wonnen zowel uit als thuis maar na de winsterstop is het een beetje bergafwaarts gegaan. Ik hoop dat we dat snel kunnen omzetten als er weer gevoetbald gaat worden.’’

Ondanks de recente mindere periode doet E.B.O.H. het dit seizoen goed in de tweede klasse F. De Dordtse club staat op een derde plaats met dertig punten uit zestien gespeelde wedstrijd en het gaat naar de koploper Altena bedroeg slechts zes punten. Volgens Ricardo is Joey Steenbakker momenteel de uitblinker van het seizoen. ‘’Joey heeft het dit seizoen goed gedaan voor ons. Als hij ook maar een klein gaatje in defensie van de tegenstander vindt voor de goal is het een doelpunt.’

Sinds deze week is er eindelijk duidelijkheid over het restant van de competitie. De KNVB schrapt alle amateur-competities van dit seizoen. Geen degradanten, maar ook geen kampioenen. Dit is een behoorlijke teleurstelling voor een aantal clubs, waar andere clubs misschien wel opgelucht zijn. Hierdoor is het voor E.B.O.H. niet meer mogelijk om te promoveren en begint het volgend seizoen opnieuw in de tweede klasse.

Klik hier voor meer informatie over E.B.O.H.
Voor een ander artikel over E.B.O.H. klik hier.

De tussenstand met Ricardo Heuverling van E.B.O.H.

Nu het seizoen is stopgezet kunnen we niet meer vooruitblikken op de komende wedstrijden. Daarom gaan we de komende tijd in gesprek met de toppers om terug te blikken op het seizoen tot nu toe.

Ricardo Heuverling (22) heeft ondanks zijn jonge leeftijd al veel ervaringen op mogen doen in het voetbal. Ricardo begon op vierjarige leeftijd met voetballen bij OMC en is vanaf die club naar de jeugd van FC Dordrecht verkast. Na zijn periode bij FC Dordrecht vertrok de Dordtenaar naar vv Dubbeldam. Na zijn tijd bij Dubbeldam heeft hij nog onderdeel uitgemaakt van ASWH alvorens hij bij SV Oranje Wit terecht kwam. Op zijn twintigste maakte hij daar zijn debuut in de hoofdmacht en dit seizoen is hij onderdeel van E.B.O.H.


De middenvelder die dit seizoen als rechtsback fungeert is niet meet weg te denken uit de basis-elf van de Dordtse club. De verwachting was om dit seizoen bovenin mee te draaien. Deze verwachting werd later ook waar gemaakt door de prestaties van de rood-zwarten. ‘’Het huidige seizoen begonnen we goed, we wonnen zowel uit als thuis maar na de winsterstop is het een beetje bergafwaarts gegaan. Ik hoop dat we dat snel kunnen omzetten als er weer gevoetbald gaat worden.’’

Ondanks de recente mindere periode doet E.B.O.H. het dit seizoen goed in de tweede klasse F. De Dordtse club staat op een derde plaats met dertig punten uit zestien gespeelde wedstrijd en het gaat naar de koploper Altena bedroeg slechts zes punten. Volgens Ricardo is Joey Steenbakker momenteel de uitblinker van het seizoen. ‘’Joey heeft het dit seizoen goed gedaan voor ons. Als hij ook maar een klein gaatje in defensie van de tegenstander vindt voor de goal is het een doelpunt.’

Sinds deze week is er eindelijk duidelijkheid over het restant van de competitie. De KNVB schrapt alle amateur-competities van dit seizoen. Geen degradanten, maar ook geen kampioenen. Dit is een behoorlijke teleurstelling voor een aantal clubs, waar andere clubs misschien wel opgelucht zijn. Hierdoor is het voor E.B.O.H. niet meer mogelijk om te promoveren en begint het volgend seizoen opnieuw in de tweede klasse.

Klik hier voor meer informatie over E.B.O.H.
Voor een ander artikel over E.B.O.H. klik hier.

Ook de toekomst telt voor Slikkerveer

Met de viering van het jubileum dit jaar zou je bijna vergeten dat er ook een toekomst is voor Slikkerveer. “We worden ook een keer 101, 102 en 110 jaar. Dat willen we doen op een goede manier”, zegt voorzitter ad-interim Rinus Hitzerd.

Dat hij nu al op de voorzittersstoel zit, was niet het plan. Aan de kop van de bestuurstafel had Joop van Ettinger nog moeten zitten, benadrukt hij. “Ik ben nog steeds heel verdrietig dat het zo gelopen is. Het doet pijn dat Joop heeft moeten afhaken. Het is heel begrijpelijk maar tegelijkertijd ook pijnlijk. Ik gunde het Joop zo om als voorzitter het jubileum mee te maken.”

Hitzerd was al de beoogde opvolger van Van Ettinger. “We vervolgen de ingeslagen weg”, zegt hij. “Dankzij Joop hebben we een breed bestuur waarin alle leeftijdsfasen zijn vertegenwoordigd. Ieder geluid wordt gehoord. Als voetbalclub zijn we een dynamisch geheel. We zijn constant in beweging. Het houdt niet op bij honderd jaar. We gaan verder. We worden ook een keer honderdtien en honderdtwintig jaar.”

Duurzaamheid is een belangrijk goed voor de toekomst, vindt Hitzerd. “Hoe ga je met je dierbare vrijwilligers om? Wat doe je met je accommodatie? Daar moet je constant mee bezig zijn.”

Daarom staat Slikkerveer op het punt om een commissie Toekomstvisie 2030-2050 op te tuigen. “Die moet ons de richting gaan wijzen”, verduidelijkt Hitzerd. “We willen verschillende werkgroepen samenstellen. Voor vrijwilligersbeleid, accommodatie etc.”

Duurzaamheid op het sportpark staat nu al hoog op het agenda. Zo kijkt Slikkerveer in stichtingsverband – sportpark Reijerpark wordt beheerd door een stichting – naar plaatsing van zonnecollectoren op de sporthal. “De exploitatiekosten zouden daardoor een stuk lager zijn”, gaat Hitzerd in op de voordelen van het gebruik van zonne-energie. “Het is wel een forse investering, maar we verdienen die binnen vier, vijf jaar weer terug. We bekijken wat de mogelijkheden zijn met de andere gebruikers van het park.”

Het cadeautje van de gemeente voor het honderdjarig bestaan heeft Slikkerveer al binnen. Het tweede veld, kunstgras, wordt voorzien van een nieuwe mat. “Dat was hard nodig, want de kwaliteit was heel slecht. Het veld is versleten en had eigenlijk twee jaar geleden al vervangen moeten worden. De gemeente had de vervanging doorgeschoven naar het seizoen 2023/2024 maar de wethouder heeft zich sterk gemaakt voor snellere vervanging. Daar zijn we vanzelfsprekend erg blij mee, zoals ook met de LED-verlichting. Dat bespaart ons energiekosten.”

Meer informatie over Slikkerveer? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Barendrecht.

De tussenstand met Raymon Slagboom van VV Nieuw-Lekkerland

Nu het seizoen is stopgezet kunnen we niet meer vooruitblikken op de komende wedstrijden. Daarom gaan we de komende tijd in gesprek met de toppers om terug te blikken op het seizoen tot nu toe.

Raymon Slagboom (32) is al jarenlang een belangrijke schakel voor VV Nieuw-Lekkerland. De middenvelder die tegenwoordig ook in de defensie te vinden is begon op zijn zesde met voetballen bij VV Nieuw-Lekkerland. Raymon speelt al zijn hele voetbalcarrière voor de groen-witten waar hij al op zeventienjarige leeftijd zijn debuut in de hoofdmacht maakte. Sinds negentienjarige leeftijd zit de Lekkerlander vast in de selectie daarnaast kwam hij tussendoor nog één seizoen uit voor het vierde elftal.

Raymon had hoge verwachtingen van dit seizoen. ‘’Er zijn dit seizoen een aantal spelers bijgekomen waar we echt sterker van zijn geworden. Mijn verwachting was daarom ook het minimaal behalen van een periodetitel.’’

Dit seizoen doet Lekkerland het vrij goed. De dorpsclub staat momenteel op een nette derde plaats met éénendertig punten uit zeventien gespeelde wedstrijden. Het gat met koploper Kloetinge is slechts vijf punten. Zelf is Raymon toch kritisch over dit seizoen en heeft hij het gevoel of er meer in had gezeten. ‘’Dit seizoen kan je misschien het beste omschrijven als een typisch ‘Lekkerlands’ seizoen. We startte dit seizoen goed, maar helaas hebben we het niet vol kunnen houden. Onze speelstijl kost best veel kracht en dat is nou eenmaal heel lastig om dat voor een heel seizoen elke wedstrijd vol te kunnen houden. Daarbij misten we op een gegeven moment ook spelers als Thom Versluis en Sjoerd Slob.’’ De middenvelder/verdediger is wel positief over de laatste periode. ‘’Echter wonnen we de laatste wedstrijd wel en dit gaf meer vertrouwen voor een mooi seizoeneinde.’’

Raymon vindt het moeilijk om één uitblinker op te roepen aangezien er dit seizoen meer spelers zijn die goede prestaties leveren. Toch heeft één speler hem in het bijzonder verbaasd. ‘’Er zijn meerdere spelers die dit seizoen goed presteren maar vanaf de eerste training ben ik eigenlijk al verbaasd hoe goed onze keeper Jesper Harmans al is op zo’n jonge leeftijd. Ik denk en hoop ook dat hij het nog ver gaat schoppen.’’

Sinds deze week is er eindelijk duidelijkheid over het restant van de competitie. De KNVB schrapt alle amateur-competities van dit seizoen. Geen degradanten, maar ook geen kampioenen. Dit is een behoorlijke teleurstelling voor een aantal clubs, waar andere clubs misschien wel opgelucht zijn. Hierdoor is het voor VV Nieuw-Lekkerland niet meer mogelijk om te promoveren en begint het volgend seizoen opnieuw in de eerste klasse.

Klik hier voor meer informatie over vv Nieuw-Lekkerland.
Voor een ander artikel over vv Nieuw-Lekkerland klik hier.

Serge Lopes vindt het té vrijblijvend bij Bolnes

De plaats in de middenmoot van de vierde klasse zint Serge Lopes helemaal niet. Volgens de Bolnes-trainer beschikt zijn elftal over de kwaliteiten om in de top3 te spelen. “Het is té vrijblijvend en dat is zonde, want we hebben een goede ploeg.”

Lopes (52) wil een signaal afgeven. Voetbaldier als hij is, vindt hij dat zijn spelers hun talenten verkwanselen. “Ik heb er als speler altijd voor geleefd en dat mis ik bij een groot deel van de spelersgroep. Ik heb sterk het gevoel dat ze het fijn vinden om tegen een balletje te trappen, maar dat het daarmee ook wel ophoudt. Een training overslaan, makkelijk afzeggen voor een wedstrijd, niet laten behandelen voor een blessure, ik word er wekelijks mee geconfronteerd. Ik vind het jammer dat zulke dingen gebeuren. De jongens hebben niet in de gaten dat ze met elkaar goud in handen hebben, maar dat op deze manier door diezelfde handen laten vallen.”

Lopes, die voor Bolnes als hoofdtrainer werkzaam was bij SCO’63 in Spijkenisse, begon in de zomer van 2018 met ambities bij de Ridderkerkse club. “Met de voorzitter heb ik een drie jarenplan gemaakt waarbij het doel was te promoveren naar de derde klasse. Wat mij betreft staat die doelstelling nog steeds, maar ik zie onderweg wel veel hindernissen opduiken.”

In het eerste seizoen eindigde hij met Bolnes op de zesde plaats. Dat smaakte naar meer, vond Lopes, die veel moeite deed om zijn selectie te versterken. “Ik heb de nodige jongens benaderd. Daardoor staat er nu een kwalitatief betere selectie dan vorig seizoen. We hebben ook voor het eerst weer een echt tweede elftal.”

Toch staat Bolnes niet veel hoger dan vorig seizoen en dat zit Lopes dwars. “We hebben ook veel pech met blessures. Soms misten we vijf basisspelers. Dat kunnen wij niet opvangen. We hebben een geweldige voorhoede, maar we hebben een periode gehad dat de gehele aanval niet van de partij was. Dan wordt het lastig. Ik moest mijn linkermiddenvelder noodgedwongen in de spits zetten. Hoe hard hij ook werkte, hij is geen echte spits.”

Lopes vindt dat zijn ploeg zichzelf het nodige kan verwijten. “Soms ontbreekt het aan bikkelen. Het is ons dit seizoen te vaak overkomen dat we een grote voorsprong verspeelden. Dat is enorm frustrerend.”

Waar Lopes de grootste moeite mee heeft, is de beleving van zijn spelers. “Het is té vrijblijvend. Als je iets wil bereiken, moet je daar ook voor honderd procent voor gaan. Dat mis ik.”

Het heeft hem aan het denken gezet voor een mogelijk derde seizoen. “Ik wil best blijven, maar dan moeten er wel wat zaken veranderen. Voorlopig is het voor komend seizoen erg onduidelijk. De voorzitter gaat stoppen en ik heb geen idee wat de plannen van de club zijn. Mijn doel is nog altijd om te promoveren en ik hoop dat de spelers mij willen volgen. Er liggen nog zeker kansen, want onze achterstand op een nacompetitieplaats is nog niet heel groot. Onze neuzen moeten allemaal de goede kant op staan.”

Meer informatie over Bolnes? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Barendrecht.

Serge Lopes vindt het té vrijblijvend bij Bolnes

De plaats in de middenmoot van de vierde klasse zint Serge Lopes helemaal niet. Volgens de Bolnes-trainer beschikt zijn elftal over de kwaliteiten om in de top3 te spelen. “Het is té vrijblijvend en dat is zonde, want we hebben een goede ploeg.”

Lopes (52) wil een signaal afgeven. Voetbaldier als hij is, vindt hij dat zijn spelers hun talenten verkwanselen. “Ik heb er als speler altijd voor geleefd en dat mis ik bij een groot deel van de spelersgroep. Ik heb sterk het gevoel dat ze het fijn vinden om tegen een balletje te trappen, maar dat het daarmee ook wel ophoudt. Een training overslaan, makkelijk afzeggen voor een wedstrijd, niet laten behandelen voor een blessure, ik word er wekelijks mee geconfronteerd. Ik vind het jammer dat zulke dingen gebeuren. De jongens hebben niet in de gaten dat ze met elkaar goud in handen hebben, maar dat op deze manier door diezelfde handen laten vallen.”

Lopes, die voor Bolnes als hoofdtrainer werkzaam was bij SCO’63 in Spijkenisse, begon in de zomer van 2018 met ambities bij de Ridderkerkse club. “Met de voorzitter heb ik een drie jarenplan gemaakt waarbij het doel was te promoveren naar de derde klasse. Wat mij betreft staat die doelstelling nog steeds, maar ik zie onderweg wel veel hindernissen opduiken.”

In het eerste seizoen eindigde hij met Bolnes op de zesde plaats. Dat smaakte naar meer, vond Lopes, die veel moeite deed om zijn selectie te versterken. “Ik heb de nodige jongens benaderd. Daardoor staat er nu een kwalitatief betere selectie dan vorig seizoen. We hebben ook voor het eerst weer een echt tweede elftal.”

Toch staat Bolnes niet veel hoger dan vorig seizoen en dat zit Lopes dwars. “We hebben ook veel pech met blessures. Soms misten we vijf basisspelers. Dat kunnen wij niet opvangen. We hebben een geweldige voorhoede, maar we hebben een periode gehad dat de gehele aanval niet van de partij was. Dan wordt het lastig. Ik moest mijn linkermiddenvelder noodgedwongen in de spits zetten. Hoe hard hij ook werkte, hij is geen echte spits.”

Lopes vindt dat zijn ploeg zichzelf het nodige kan verwijten. “Soms ontbreekt het aan bikkelen. Het is ons dit seizoen te vaak overkomen dat we een grote voorsprong verspeelden. Dat is enorm frustrerend.”

Waar Lopes de grootste moeite mee heeft, is de beleving van zijn spelers. “Het is té vrijblijvend. Als je iets wil bereiken, moet je daar ook voor honderd procent voor gaan. Dat mis ik.”

Het heeft hem aan het denken gezet voor een mogelijk derde seizoen. “Ik wil best blijven, maar dan moeten er wel wat zaken veranderen. Voorlopig is het voor komend seizoen erg onduidelijk. De voorzitter gaat stoppen en ik heb geen idee wat de plannen van de club zijn. Mijn doel is nog altijd om te promoveren en ik hoop dat de spelers mij willen volgen. Er liggen nog zeker kansen, want onze achterstand op een nacompetitieplaats is nog niet heel groot. Onze neuzen moeten allemaal de goede kant op staan.”

Meer informatie over Bolnes? Klik hier.
Klik hier voor de volledige krant van Barendrecht.

Club van de week: FC Drunen met Leroy van de Mierden

Leroy van de Mierden (28) is aanvoerder van het eerste elftal van FC Drunen. De centrale verdediger voetbalt al heel zijn leven lang bij FC Drunen en heeft hierdoor ook een goede band met de club. “Het is een hele gezellige club en ik voel me hier zeker thuis.”

Voetbal is een van de grootste hobby’s van Leroy. Deze hobby doet hij al heel zijn leven lang bij de club uit Drunen. Vanaf jongs af aan speelde de huidige aanvoerder al in de hoogste elftallen van de jeugd. Hierdoor kon hij op zijn vijftiende al invallen in het eerste elftal van FC Drunen.

Inmiddels is Leroy aanvoerder van het eerste elftal. Wij waren benieuwd hoe hij aan deze rol is gekomen. “Ik was een van de oudere jongens die in het eerste zat. Ook omdat ik bijna geen minuten mis, op zowel de trainingen als de wedstrijden, vond de trainer mij een geschikte aanvoerder.” Het aanvoerders vak gaat Leroy redelijk goed af. “Ik ben nu twee jaar aanvoerder, maar het is niet anders als anders. We strijden nog steeds gewoon met heel het team. Natuurlijk realiseer ik me wel dat ik een soort ‘voorbeeld’ ben, maar als we willen winnen moeten we dat met z’n alle doen.”

Van de Mierden speelt al een lange tijd bij de club. We vroegen aan hem of hij nog een aantal dingen heeft meegemaakt die hem lang zullen bij blijven. “Iets wat ik niet snel zal vergeten was de promotie wedstrijd naar de vierde klasse. We gingen hier met een bus naartoe en er kwamen een hele hoop mensen kijken. Ondanks dat we deze wedstrijd verloren was het toch een hele ervaring.”

Wat Leroy zo mooi vindt aan de club uit Drunen is vooral het kleinschalige en de gezelligheid die heerst op de club. “Ondanks dat het een redelijk kleine club is. Heerst er altijd een goede sfeer op het complex en heeft het een echt ‘ons kent ons’ gevoel.” Ook is de aanvoerder erg trots en dankbaar voor alle vrijwilligers die zich inzetten op de club.

Wat de toekomst brengt voor Leroy weet hij nog niet. “Zolang ik het fysiek vol blijf houden wil ik zolang mogelijk door blijven voetballen. Hoelang dat zal zijn weet ik nu nog niet. Ik denk voorlopig nog zeker niet aan stoppen.” Aldus Leroy van de Mierden.

klik hier voor meer informatie over FC Drunen.

Voor een ander artikel over FC Drunen, klik hier.