Home Blog Pagina 1031

Paul van Dijk wordt de nieuwe hoofdtrainer van V.V. Internos

Paul van Dijk (35) is vanaf volgend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van V.V. Internos. De afgelopen twee jaar was hij trainer van V.V. Irene’58. Daarvoor heeft hij nog V.V. Zwaluwe en FC Right Oh onder zijn hoede gehad. 

Van Dijk heeft deze keuze gemaakt met zijn gedachte bij de toekomst. ‘’Na twee seizoenen Irene’58 was het toekomstperspectief te broos om er een jaar aan vast te plakken.’’

De nieuwe trainer van V.V. Internos kijkt terug op twee mooie seizoenen bij zijn oude club. ‘’V.V. Irene ’58 is een relatief kleine vereniging, maar toch spelend in de derde klasse. Hierin kwamen we uit tegen grote verenigingen als Gilze, Bavel en in mijn eerste jaar TSC en Desk. We hebben prachtige derby’s gespeeld met als hoogtepunten de 4-1 winst op V.V. Oosterhout, de bekerwinst tegen TSC en hebben ons daarnaast rechtstreeks weten te handhaven.’’

Van Dijk heeft mooie ambities bij de club uit Etten-Leur. ‘’V.V. Internos is een nieuwe weg ingeslagen doordat ze twee jaar geleden de stap hebben gemaakt naar het zaterdagvoetbal. De vorige hoofdtrainer, Erik Nijsen, heeft met zijn staf een jong en fris team weten te creëren waarmee ik verder mag gaan bouwen.’’

Er is nog niks zeker over het hoe het aankomende seizoen zich zal vormen. ‘’Ik hoop dat de KNVB, V.V. Internos alsnog laat promoveren zodat we volgend jaar uit kunnen komen in de derde klasse. Als dat niet het geval is zullen we er alles aan gaan doen om te gaan promoveren. Al zal de concurrentie, mede door andere verenigingen die ook de stap naar het zaterdagvoetbal gemaakt hebben (bijv. MOC en Steenbergen) erg groot zijn.’’

De nieuwe hoofdtrainer van V.V. Internos zal zijn oude club wel gaan missen. Bij V.V. Irene’58 kon ik op de fiets naar de club. Dat was met name in de zomerperiode erg lekker. Daarnaast hebben we met de groep twee fantastische weekenden weg gehad tijdens de winterstop. We zijn naar Lissabon geweest waar we een wedstrijd van Benfica hebben bezocht. Daarnaast zijn we in januari naar Rome geweest, waar we de wedstrijd AS Roma-Juventus hebben bekeken. Uiteraard hebben we ook kennis mogen maken met de cultuur en het nachtleven van beide steden.’’

Klik hier voor een ander artikel.

Klik hier voor meer informatie over V.V. Internos.

Klik hier voor meer informatie over V.V. Irene’58.

Transfertalk met Dennis Bot van VV de Zwerver

Dennis Bot (25) verlaat VV Sliedrecht komend seizoen voor het Kinderdijkse VV de Zwerver. De verdediger was dit jaar actief bij het succesvolle tweede elftal van de Sliedrechtse vereniging. Dit team komt uit in de reserve hoofdklasse waar het al meerdere successen mee heeft mogen maken. Dennis begon op zevenjarige leeftijd met voetballen bij Sliedrecht. Bij deze club maakte hij ook op achttienjarige leeftijd zijn debuut in de hoofdmacht. Ook maakte de Sliedrechter nog een korte uitstap naar LRC Leerdam.

Helaas vinden er komend seizoen veel mutaties plaats in het tweede elftal van Sliedrecht. ‘’Het team waar ik nu in speel valt helaas uit elkaar. Sommige gaan lager voetballen en sommige stoppen ermee. Toen heb ik voor mezelf de keuze moeten maken of ik ook lager wil gaan voetballen, ik in het tweede wil blijven met een lager niveau, naar het eerste van VV Sliedrecht gaan of nog een keer ‘buiten de deur’ wil gaan voetballen. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om volgend seizoen bij VV De Zwerver te gaan spelen.’’

Ondanks zijn vertrek kijkt Dennis met een goed gevoel terug op zijn tijd bij Sliedrecht. ‘’Vorig seizoen zijn we kampioen geworden in de Reserve Hoofdklasse. Dit was een geweldige prestatie van het team! Helaas was ik de laatste wedstrijden geblesseerd.’’ Ook dit seizoen leek er een mooi succes aan te komen, maar het vroegtijdig stoppen van de competitie gooide roet in het eten. ‘’Dit seizoen stonden we tien punten los op de nummer twee ASWH en speelden we echt fantastisch voetbal. Hier hadden we dus weer verdiend met de schaal in handen gestaan. Helaas kunnen we het seizoen niet uitspelen en voor de laatste keer met dit team een prijs pakken.’’

Dennis kijkt alweer met veel plezier uit naar het nieuwe seizoen. ‘’Misschien is het een beetje optimistisch, Maar ik hoop dat we toch kunnen gaan strijden voor de bovenste plekken. We hebben nu twee keer aangepast getraind met elkaar en, voor zover je het nu al kunt zeggen, is het niveau van het team echt niet verkeerd! Als we nu ook voor elkaar willen werken dan kunnen we heel ver komen.’’

Nu er weer getraind mag worden onder strikte voorwaarden is Dennis alvast aan het wennen aan zijn nieuwe team. ‘’We zijn deze week begonnen met aangepast trainen. Wel lekker om weer even een balletje te trappen en de groep alvast te leren kennen. Hopelijk kunnen we snel weer wedstrijden spelen, want daar doe je het toch eigenlijk allemaal voor.’’

De verdediger zal zijn oude club toch wel gaan missen. ‘’Sowieso de gezelligheid met elkaar en het team. Het biertje na de training op donderdagavond is toch wel net dat extraatje wat je als team bij elkaar brengt.’’

Klik hier voor een andere Tranfertalk.
Klik hier voor meer informatie over de Zwerver.
Klik hier voor meer informatie over VV Sliedrecht.

Club van de week: VV Nieuw Lekkerland

Deze week is VV Nieuw Lekkerland de club van de week! U gaat dus komende dagen artikelen lezen over de club uit Nieuw lekkerland. U kan verschillende interviews verwachten. We spreken de mensen die goed verbonden zijn met de vereniging en die ons vertellen waarom deze club zo mooi is.

De vereniging is vanaf de oprichting op 21 april 1932 gevestigd geweest aan de Klipperstraat.
In juni 2011 is, na vele jaren overleg tussen vereniging en gemeente, begonnen met de aanleg van het nieuwe complex, dat deels op het bestaande complex werd aangelegd.

Van de aanleg van het nieuwe complex is een kroniek gemaakt, die via deze pagina is te bereiken.
Lees de Kroniek van de Nieuwbouw.

De vereniging heeft momenteel ruim 550 leden, waarvan ruim 220 jeugdleden, waaronder ook een flink aantal meisjes.  Nieuw-Lekkerland heeft momenteel 9 seniorenelftallen, 5 juniorenelftallen (waaronder 1 meisjeselftal) en 10 pupillenteams. Het 1e elftal van Nieuw-Lekkerland komt uit in de 1e klasse Zuid I. Na 80 jaar aan de Klipperstraat gevestigd te zijn heeft Nieuw-Lekkerland in 2012 een geheel nieuw complex in gebruik genomen aan de Tiendweg.
Het complex is uniek gelegen, want het ligt aan de rand van het Werelderfgoed van Kinderdijk, het wereldberoemde molengebied. Nieuw-Lekkerland heeft sinds 2012 de beschikking over 2 kunstgrasvelden (waaronder het hoofdveld) en 1 natuurgrasveld. (bron)

Afbeelding: Bron

Klik hier voor meer informatie over VV Nieuw Lekkerland

Voor een ander artikel over de club, klik hier.

In gesprek met: Maarten van Gastelen

Maarten van Gastelen (43) is als voetballer begonnen bij VV Groot-Ammers. Al snel werd hij ontdekt en ging hij hogerop. Door veel blessureleed kon hij helaas niet het maximale uit zijn carrière halen. Op het moment dat hij besloot te stoppen met voetballen ging hij direct aan de slag als trainer. Zijn laatste klus was bij VV Nieuw-Lekkerland. Ondanks een goede start van het stopgezette seizoen, besloot hij toch een transfer te maken. Aankomend seizoen gaat hij aan de slag als trainer van VV De Alblas.

 Maarten is op zijn vijfde begonnen met voetballen bij VV Groot-Ammers. Op zijn twaalfde waren er meerdere BVO’s waar hij kon gaan voetballen. “Ik ben toen naar DS’79 gegaan. Het was daar allemaal erg goed geregeld, dus kreeg dat mijn voorkeur. Na hier vijf jaar te hebben gevoetbald ben ik terug gegaan naar Groot-Ammers. Ik mocht in Dordrecht blijven, maar het ging niet goed met mijn studie. Aangezien ik bij DS’79 vier keer in de week trainde, leek het mij verstandiger om terug te gaan. Achteraf vind ik dit wel een foute keuze. Het was natuurlijk een enorme stap achteruit. Hier heb ik wel spijt van gehad. Ook scheurde ik in mijn tweede seizoen in het eerste van Groot-Ammers mijn kruisband af.”

Van Gastelen was op het moment dat hij zijn kruisband afscheurde negentien jaar. Dit was voor hem een lange weg terug knokken. Toch kwam hij weer op goed niveau.“Op mijn eenentwintigste speelde ik met Groot-Ammers een oefenwedstrijd tegen ASWH. Ik speelde toen een lekkere wedstrijd, misschien wel de beste van mijn leven haha. Ik kreeg toen al te horen dat ASWH mij zou blijven volgen. Het jaar dat volgde degradeerde ik met Groot-Ammers naar de vierde klasse. Ik wilde niet op dit niveau spelen, dus besloot ik een transfer te maken. Via een kennis ben ik toen bij Bolnes terecht gekomen. Hier speelde ik tweede klasse en draaide ik een goed seizoen.”

Na zijn seizoen in Bolnes kon Maarten kiezen uit verschillende hoofdklassers. Zijn keuze ging toen uit naar ASWH. Ondanks wat complicaties heeft hij hier twee mooie seizoenen gehad.“In deze periode had ik wat blessures en heb ik tussendoor twee knieoperaties gehad. Toch heb ik twee mooie jaren gehad. We zijn twee keer kampioen geworden in de hoofdklasse, destijds het hoogste amateur niveau. Na deze twee seizoenen kon ik blijven, maar ik heb me in deze periode niet kunnen ontpoppen tot basisspeler. VV Papendrecht wilde mij toen graag hebben, zij speelde zondag eerste klasse. Ik heb hier zes prachtige jaren gehad. We zijn in deze periode kampioen geworden en gepromoveerd naar de hoofdklasse. Wederom heb ik ook hier weer een knieoperatie moeten ondergaan. Hiernaast heb ik ook twee keer een beenbreuk gehad tijdens mijn tijd in Papendrecht. Je kunt wel zeggen dat ik enorm veel pech had….”

Op dit moment was Van Gastelen alweer negenentwintig, maar toch wilde hij nog één nieuwe uitdaging aangaan. Hij vertrok naar VV Rijsoord en speelde hier nog een tijdje in het eerste. “Als een knie eenmaal slecht is, zit dit vaak tegen. Ik had veel slijtage en kon wederom niet alles spelen. Toch was het wel weer een leuke periode en heb ik nog wat leuke wedstrijden kunnen spelen. We zijn via de nacompetitie nog gepromoveerd naar de hoofdklasse.” Na twee jaar als trainer is Maarten hierna aangebleven als assistent trainer.

Toen Van Gastelen eenmaal aan het trainerschap had geproefd besloot hij zijn cursussen te gaan halen. Allereerst begon hij bij de A1 van VV Papendrecht. “Hiermee ben ik gepromoveerd naar de derde divisie. Na de jeugd ben ik assistent geworden van de zaterdag 1. Ook hiermee werden kampioen. Ik heb hierna nog een jaar op eigen benen gestaan bij het tweede elftal en weer werden we hier kampioen. Ik heb dus aardig wat prijzen kunnen pakken haha!”

Na zijn tijd bij VV Papendrecht is Maarten bij VV Streefkerk begonnen aan zijn eerste klus als hoofdtrainer. Hier is hij vijf jaar hoofdtrainer geweest. “Ik heb hier een hele mooie en leerzame tijd gehad. Ook hier waren we succesvol. Het eerste seizoen in de vierde klasse speelde we een beslissingswedstrijd voor het kampioenschap tegen Asperen. Voor 2300 man speelde we helaas 1-1. Asperen had een beter doelsaldo, dus werden zij kampioen. Het tweede seizoen kwamen we in een andere competitie terecht. Dit was voor ons verfrissend na zo’n seizoen. Hier wisten we wel kampioen te worden en promoveerde we naar de derde klasse. De drie jaren hierna hebben we eigenlijk moeiteloos in de derde klasse gespeeld.”

Van Gastelen vertrok na vijf jaar bij Streefkerk naar VV Nieuw-Lekkerland. “Vorig jaar begonnen we erg sterk en deden we mee in de top vier. Helaas scheurde onze keeper zijn kruisband af en raakte we hem kwijt. Dit was voor ons wel een aderlating. We belandde ook echt in een dip en verloren een aantal wedstrijden achter elkaar. Gelukkig wonnen we de laatste wedstrijd nog met 3-0 en sluit je het toch nog fijn af. We eindigde dit seizoen zesde en dat was eigenlijk wel de doelstelling.”

Afgelopen seizoen was het team van Maarten flink versterkt. Zelf had hij een plek in de top vijf in zijn hoofd met hierbij het bereiken van de nacompetitie. Helaas is de competitie door de coronacrisis vroegtijdig geëindigd. “Helaas zijn we niet verder gekomen dan een keurige derde plek. Ik had er best wel wat hoop in. De laatste wedstrijd wonnen we dik verdiend van de koploper. Ik denk dat we de aankomende jaren nog zullen denken; wat als dit seizoen goed kon worden afgemaakt. Hiernaast is het natuurlijk echt niet leuk om op deze manier afscheid te moeten nemen. Zo zullen er nog veel meer trainers zijn die op deze manier vertrekken bij hun club.”

Aankomend seizoen staat Van Gastelen aan het roer bij VV de Alblas. Ondanks een hele goede start van het afgelopen seizoen met VV Nieuw-Lekkerland besloot hij toch om te vertrekken. “Ik ben echt een gevoelsmens. Soms blijf je voor vijf jaar bij een club, maar het komt ook voor dat je na twee jaar weer toe bent aan een nieuwe uitdaging. Ik heb met verschillende clubs gesprekken gevoerd. De Alblas had een goed verhaal en willen echt gaan bouwen. Het was voor mij natuurlijk wel een gok, want voor de corona stonden ze één na laatste en was het alles behalve zeker dat ze in de derde klasse bleven.”

Maarten heeft vaak de vraag gekregen waarom hij naar de Alblas is vertrokken, ondanks de goede start van het afgelopen seizoen met Nieuw-Lekkerland. Zelf vindt hij dit ook een lastige vraag. “Tegenwoordig moet je best wel vroeg een keuze maken. Misschien was die keuze wel op een verkeerd moment. Niet dat ik er spijt van heb, want ik heb enorm veel zin om bij de Alblas aan de slag te gaan. Hier ligt een mooie uitdaging. Wel ga ik waarschijnlijk het goede voetbal en de entourage rondom de toppers in de eerste klasse missen. Ik heb dan ook zeker de ambitie en de wil om binnen enkele jaren terug te keren op dat niveau. Ik moet het een mooie club vinden en dat vind ik VV de Alblas. Ik leef van seizoen tot seizoen en doe gewoon waar ik me goed bij voel. Ik kijk er naar uit om weer aan de slag te gaan!”

R.W.B. Kanjers weer volop in training

Kanjers bij RWB zijn meisjes en jongens van 4 en 5 jaar. Zit uw zoon of dochter in groep 1 of 2 en vind hij/zij voetbal leuk? Dan kan hij op dit moment meteen aansluiten bij de trainingen die worden gehouden op de zaterdagochtenden van 9.30 tot 11.00 uur.


Toen premier Rutte in de persconferentie bekend maakte dat Amateursportverenigingen weer mochten gaan trainen was RWB al bezig dit te organiseren. Belangrijke zaken die door het kabinet bekend gemaakt worden lekken nou eenmaal altijd al een tijd van te voren uit. RWB was daarmee ook de eerste vereniging in Waalwijk die weer samen met de Jeugdafdeling actief was. Om mee te trainen met de kanjers van RWB  hoef je geen lid te worden. In deze coronatijd vragen wij wel om vooraf te bellen met Foort Cove telefoon 0416-341808 (na 17.00 uur) of een mailtje te sturen aan f.cove@home.nl.

Kanjertrainingen bij RWB zijn in Waalwijk al jaren een begrip en op dit moment trainen er wekelijks ca. 20 kinderen. De wekelijkse training wordt verzorgd door Foort Cové die daarbij door twee ouders wordt geassisteerd. Tijdens de training worden allereerst op speelse wijze de basisprincipes van het voetbal geoefend. Gaandeweg komen tussendoor ook de technische oefeningen aan bod zoals snel voetenwerk, dribbelen/drijven, trappen en passen, kappen en draaien etc. Natuurlijk zal bij iedere training het 4×4 wedstrijdje niet ontbreken. Dus als uw dochter of zoon door de coronacrises al een tijd binnen heeft gezeten en zin heeft om lekker te rennen en tegen een bal te schieten dan is hij/zij van harte welkom

Klik hier voor meer informatie over VV R.W.B.
Klik hier voor een ander artikel!

R.W.B. Sportpark De Gaard weer langzaam in gebruik

Bij RWB kan sinds 29 april weer worden getraind door de jeugd van RWB.  Daarmee was RWB de eerste vereniging van Waalwijk en maakte RWB gebruik van het feit dat belangrijke mededelingen van het kabinet meestal vooraf uitlekken. Inmiddels zijn er m.u.v zondag elke dag weer activiteiten op Sportpark De Gaard. Vanaf dinsdag 12 mei traint ook de selectie van RWB namelijk weer, uiteraard op 1,5 meterafstand. Dinsdag 19 mei gaan de Vrouwen van RWB weer trainen en ook een aantal lagere elftallen starten woensdag weer met een balletje trappen. Naast RWB teams weten ook andere verenigingen het RWB Sportpark te vinden. Op vrijdagavonden verwelkomt RWB de Voetbalschool van Leon Hutten op het kunstgrasveld en op zaterdagmiddag traint de jeugdafdeling van SV Capelle op de velden van RWB.


Bij de persconferentie van het kabinet werd nog een andere belangrijke datum genoemd. Als het coronavirus onder controle blijft, kunnen vanaf 1 september de competities weer van start gaan. Voorzichtig kunnen we dus weer vooruitkijken en plannen. De KNVB komt op korte termijn met een “routekaart’ voor het voetbal, waarop alle data en fases richting 1 september zullen worden weergeven.

Inmiddels heeft ook de Rijksoverheid bekend gemaakt dat jeugdtrainers nu ook getest kunnen worden bij klachten die wijzen op het coronavirus. Voor hen gelden vanaf nu dezelfde regels als voor zorgmedewerkers, mantelzorgers en medewerkers die werkzaam zijn in het onderwijs en de kinderopvang. Voor al deze groepen, dus ook jeugdtrainers van voetbalverenigingen, geldt dat zij minimaal 24 uur corona-gerelateerde klachten moeten hebben en doorverwezen moeten zijn door een huisarts, bedrijfsarts of zorginstelling. Deze bepalen of trainers doorverwezen worden naar de GGD.

Belangrijk voor voetbalverenigingen is dat het kabinet heeft bekendgemaakt dat er 110 miljoen euro extra beschikbaar wordt gesteld voor de sportverenigingen. Als gevolg van de coronamaatregelen hebben veel sportclubs het zwaar. De omzet loopt fors terug en de inkomsten uit de kantine zijn gereduceerd tot nul terwijl de vaste lasten gewoon betaald moeten worden. Het gevaar dreigt dat veel verenigingen straks de deuren niet meer kunnen openen. Daarom heeft de KNVB zich samen met NOC*NSF in ‘Den Haag’ hard gemaakt voor de breedtesport. Nederland heeft een sportinfrastructuur die uniek is in de wereld. Een verenigingsnetwerk waar mensen samen kunnen sporten en samen als vrijwilligers een belangrijke bijdrage leveren aan een vitaal Nederland. Voetbalverenigingen zijn van onschatbare waarde voor de volksgezondheid en sociale betrokkenheid in Nederland en Waalwijk en mogen niet verloren gaan.

Klik hier voor meer informatie over VV R.W.B.
Klik hier voor een ander artikel!

Vrouwenvoetbal Academie Rijnmond gaat door!

Ruim 150.000 vrouwen en meisjes in Nederland voetballen in clubverband.  Toch zien wij dat er vaak talent verloren gaat omdat meisjes te weinig aandacht krijgen binnen hun club. Meestal komt dat omdat er net te weinig meisjes zijn om een team te vormen of omdat het gemiddelde niveau van het team te laag is voor talentvolle speelsters.  Ook dan is plezier belangrijk maar plezier krijg je juist ook van uitdagingen.  Vrouwen Voetbal Academie Rijnmond (VVAR) biedt die extra uitdaging met leuke, intensieve en nuttige trainingen.  Extra, dus je blijft bij jouw team trainen en spelen en volgt op zondag een extra training van een Topklasse trainer en selectiespeelsters van RVVH.


Na een succesvolle voorjaarscursus hebben wij begrepen dat er vraag is naar een vervolg in de zomer. Veel meisjes blijven, net als vele anderen, thuis deze zomer en willen dan graag door voetballen. Dat kan bij VVAR. Met tien trainingen kunnen de meiden zichzelf ontwikkelen naar een hoger niveau en keren na de zomer zelfverzekerd en gewapend met een betere techniek terug bij hun eigen club en team.

Voor meer informatie en inschrijven verwijzen we naar www.vrouwenvoetbalrijnmond.nl

Miquel van Dijk naar V.V. Verburch

Miquel van Dijk (22) zal vanaf komend seizoen te zien zijn in het tenue van V.V. Verburch. Hij zal over komen van R.K.V.V. Westlandia.

Miquel begon als vijfjarig jongetje bij R.K.V.V. Westlandia. Hier heeft hij de gehele jeugd doorgelopen in de eerste elftallen. Bij de senioren begon hij in de zondag selectie. Na één jaar vertrok hij naar de zaterdag selectie. Dat jaar maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht.

De oud-buitenspeler van R.K.V.V. Westlandia gaf aan dat hij toe was aan iets nieuws. ‘’Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Ik zie dit als een mooie kans.’’

Miquel kijkt terug op een mooie tijd bij zijn oude club, vooral in zijn jeugdjaren. ‘’Ik heb een mooie tijd gehad in de jeugd en meerdere kampioenschappen behaald. Van de jaren in de senioren had ik wel wat meer verwacht.’’

Miquel kijkt ambitieus naar de toekomst. ‘’Ik hoop met V.V. Verburch bovenin mee te draaien en een hoop mooie jaren mee te maken. Mijn motivatie is om samen met het team successen te behalen.’’

Zijn oude club zal hij niet zo snel vergeten. ‘’Ik speel al van kinds af aan bij R.K.V.V. Westlandia, het park en de mensen waren altijd een vertrouwelijke omgeving!’’

Klik hier voor een ander artikel.

Klik hier voor meer informatie over V.V. Verburch.

Klik hier voor meer informatie over R.K.V.V. Westlandia.

Stef Geertsema naar V.V. Verburch

Stef Geertsema (22) zal vanaf komend seizoen te zien zijn in het tenue van V.V. Verburch. De rechtsback zal over komen van R.K.V.V. Westlandia.

Stef speelde al vanaf de jeugd bij R.K.V.V. Westlandia. Hier heeft hij alle selectieteams doorgelopen en kwam hij op zijn negentiende terecht in de hoofdmacht.

‘’Na twee jaar in de zaterdag gespeeld te hebben vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik raakte een klein beetje mijn plezier kwijt en hoop dat bij V.V. Verburch weer terug te krijgen.’’

De oud-rechtsback van R.K.V.V. Westlandia kijkt positief terug op zijn tijd bij zijn oude club. ‘’Ik heb het altijd naar mijn zin gehad bij R.K.V.V. Westlandia. Ik ging altijd met plezier naar de voetbal toe maar het is nu wel tijd voor een nieuwe uitdaging.’’

Stef kijkt met veel vertrouwen naar het komende seizoen. ‘’We willen minimaal in de top 3 eindigen en ervoor zorgen dat er promotie wordt afgedwongen. Daarbij willen we ook mooi voetbal spelen’’

‘’Ik heb er erg veel zin in! En het is te hopen dat we zo snel mogelijk weer een balletje mogen trappen. Want dat hardlopen heb ik nu ook wel weer gezien…’’

Uiteraard zal hij zijn oude voetbalkameraden wel gaan missen. ‘’Vooral de band die je met bepaalde jongens had. Of het nou op de training was of op de wedstrijddag, we konden altijd ieder moment lachen met z’n allen!’’

Klik hier voor een ander artikel.

Klik hier voor meer informatie over V.V. Verburch.

Klik hier voor meer informatie over R.K.V.V. Westlandia.

Club van de week: VV Streefkerk met Pieter Lagendijk

Pieter Lagendijk was vorig seizoen trainer van het tweede elftal bij Streefkerk. Aankomend seizoen gaat hij het eerste elftal trainen. Hij is al bijna heel zijn leven verbonden met de club uit Streefkerk en heeft daarom ook een goede band opgebouwd met de club.

Vanaf de jeugd speelde Pieter bij Streefkerk. “Na het verlopen van de jeugd kwam ik in het eerste terecht. Hier heb ik best wel een tijdje gespeeld, ik denk iets van achttien jaar.” Lagendijk maakten verschillende promoties en degradaties mee met de club. “Vijf jaar geleden speelde we tegen Asperen om het kampioenschap. Hier speelde we gelijk en werd de tegenstander kampioen. Toen besloot ik om te stoppen met voetbal en begon ik trainingscursussen te gaan volgen. Ook ben ik hierna op verschillende manieren inzetbaar geweest voor de club.” Pieter ging het tweede elftal trainen, activiteiten rond de sponsorcommissie in gang gezet en zo probeerde hij dingen terug te doen voor de club.

Het trainen ging Pieter redelijk goed af. “Ik heb dit iets van vijf jaar gedaan. Wat een mooie herinnering was, was dat we met het tweede en met onder 23 kampioen werden.” Pieter heeft namelijk ook een tijdje de onder 23 getraind. Volgend jaar gaat de Lagendijk het eerste elftal trainen van Streefkerk. “Ik ben door gaan leren bij de KNVB en de UEFA, hier heb ik UEFA C en UEFA B gedaan. En zo werd mij even later gevraagd of ik dat stokje van het eerste elftal wilde overnemen. Hier ging ik mee akkoord, en zo kwamen we er goed uit.”

Omdat Pieter hier al zo’n lange tijd zit, heeft hij een hechte band met de vereniging. Wij waren benieuwd wat hij zo mooi vindt aan de club. “Het is een echte ons kent ons club. Waar er al jaren een gezellige sfeer hangt maar er ook hard wordt gewerkt. En waar er veel vrijwilligers zijn die de club zo veel mogelijk proberen te helpen. Dat echte familiegevoel bij een club, dat vind ik mooi.”

Volgend jaar wordt Pieter dus trainer van het eerste. Wat de rest van de toekomst hem zal brengen weet hij nu nog niet precies. “We kijken het gewoon lekker van jaar tot jaar aan. Ik vind het een geweldige club en de meeste spelers ken ik al. Ik heb er dus erg zin in en ik kijk wel wat de toekomst mij brengt. Een ding weet ik wel en dat is dat ik hier niet zomaar weg ga.” Aldus Pieter Lagendijk

Klik hier voor meer informatie over VV Streefkerk.

Voor een ander artikel van de club, klik hier.